دعوت از ۲ خراسانی به اردوی تیم ملی فوتسال دختران در رده جوانان چرا خواب زنان ۴۰ سال به بالا به‌هم می‌ریزد؟ انجام غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در کلینیک‌های مددکاری اجتماعی کشور کسب مقام سومی تیم بسکتبال ۳ به ۳ زیر ۲۳ سال دختران ایران در مسابقات آسیایی دختر ملی پوش کبدی مشهد راهی اردوی آمادگی در کشور هند شد واکنش پزشکیان به موفقیت دختران وزنه‌بردار ایران در کسب نخستین نایب قهرمانی آسیا طرز تهیه لیمو عمانی خانگی؛ چاشنی اصیل ایرانی بانوی ملی‌پوش تالو ایران: جام جهانی تجربه مهمی برای من بود معرفی یک غذای مناسب برای حفظ ایمنی و رشد مغز کودکان + طرز تهیه خداحافظی بهترین گلزن تاریخ فوتبال زنان سپاهان از این تیم پس از ۹ سال همکاری ۸۰ درصد بازیکنان تیم ملی کبدی بانوان، جوان هستند | نبود دیدار تدارکاتی پیش از بازی‌های آسیایی؛ بزرگترین چالش درباره انجام اکوکاردیوگرافی قلب جنین در دوران بارداری چه می‌دانید؟ نسخه امام رضا (ع) برای میزبانی بدون استرس رفع ابهام وضعیت تیم استقلال در حوزه نقل‌وانتقالات قبل از آغاز لیگ برتر فوتبال زنان روند کاهشی نرخ مرگ زنان باردار در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام مطالعه‌ای درباره روش‌های موثر در کاهش تعارض در زندگی مشترک
سرخط خبرها
کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف به‌اندازه تخم کتان

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف به‌اندازه تخم کتان

  • کد خبر: ۳۱۶۶۷۴
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
در تحقیقات انجام‌شده در مرکز سرطان دانشگاه لندن، مشخص شده با مصرف به‌اندازه تخم کتان می‌توان خطر کمتر ابتلا به سرطان سینه را کاهش داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فقط یک قاشق غذاخوری (۷ گرم) دانه کتان آسیاب شده حاوی ۲ گرم فیبر است که به ترتیب حدود ۵ و ۸ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای مردان و زنان است. علاوه بر این، بذر کتان حاوی دو نوع فیبر - محلول و نامحلول - است که توسط باکتری‌های روده تخمیر می‌شوند تا از سلامت روده حمایت کرده و منظم بودن روده را بهبود ببخشند.

در حالی تخم کتان که فیبر محلول آب را در روده شما جذب می‌کند و هضم را کند می‌کند، که ممکن است به تنظیم سطح قند خون و کاهش کلسترول کمک کند، فیبر نامحلول حجم مدفوع را افزایش می‌دهد که ممکن است از یبوست جلوگیری کند و حرکات منظم روده را تقویت کند.

بذر کتان سرشار از لیگنان است که ترکیبات گیاهی هستند که به دلیل خواص قوی در مبارزه با سرطان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

 جالب اینجاست که این دانه ۷۵ تا ۸۰۰ برابر بیشتر از سایر غذا‌های گیاهی لیگنان دارد.

برخی از مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقاتی سرطان دانشگاه لندن مصرف بذر کتان را با خطر کمتر ابتلاء به سرطان سینه در زنان مرتبط می‌دانند. مطالعات حیوانی و لوله آزمایش همچنین نشان می‌دهد که بذر کتان از سرطان روده بزرگ، پوست، خون و ریه محافظت می‌کند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.