توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟ نحوه تربیت کودک؛ یکی از چالش‌های پیچیده میان والدین و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ ها شیر مادر؛ معجون ضدسرطان مادر و کودک شارژ کارت امید مادر بیش از ۲۵۷ هزار نفر در تیرماه ۱۴۰۵ اعزام ناهید کیانی به مرحله دوم رقابت‌های گرندپری سال ۲۰۲۶ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور با تأمین ۶۰۰ دستگاه چرخ خیاطی نگاهی به راهبرد‌های تقویت کنشگری زن با محوریت مقاومت از آموزش تا اشتغال؛ روایتی از آموزش خیاطی که به اشتغال بانوان و فعالیت‌های خیرخواهانه رسید دستور پخت آش سرد سبزواری با طعمی بی‌نظیر برای روزهای گرم تابستان آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان از ۳ مهر| آیا حضور ۱۶ تیم چالش برانگیز است؟
سرخط خبرها
بهبود کم‌خونی زنان با مصرف روزانه ۱۵۰ گرم از این محصول

بهبود کم‌خونی زنان با مصرف روزانه ۱۵۰ گرم از این محصول

  • کد خبر: ۳۲۱۱۸۲
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
محققان دانشگاه آکسفورد آلمان در تحقیقات خود به فواید رب گوجه‌فرنگی برای بهبود کم‌خونی پی بردند. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی مختلفی ازجمله ویتامین C، ویتامین A، و آنتی‌اکسیدان‌ها مانند لیکوپن است و در رفع کم‌خونی زنان مؤثر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محققان دانشگاه آکسفورد آلمان در تحقیقات خود به فواید رب گوجه فرنگی به بهبود کم خونی پی بردند، این ماده غذایی حاوی مواد مغذی مختلفی از جمله ویتامین C، ویتامین A، و آنتی‌اکسیدان‌ها مانند لیکوپن است و برای رفع کم خونی زنان موثر است.

آنها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مصرف رب گوجه فرنگی به دلیل وجود ویتامین C به جذب آهن از منابع گیاهی کمک می‌کند. هنگامی که آهن به تنهایی مصرف می‌شود، جذب آن در بدن کمتر است. اما هنگامی که با منابع ویتامین C ترکیب می‌شود، جذب آن به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت، بنابراین مصرف مصرف روزانه ۱۵۰ گرم رب گوجه فرنگی می تواند به بهود کم خونی در زنان کمک کند.

البته این محققان معتقدند رب گوجه فرنگی می‌تواند به عنوان یک مکمل مفید در رژیم غذایی شما استفاده شود، اما به تنهایی قادر به درمان کم‌خونی نیست. درمان مناسب باید شامل یک رژیم غذایی متعادل و مشاوره با پزشک باشد. ضمن اینکه بسته به نوع کم‌خونی، روش‌های درمان می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً شامل مصرف مکمل‌های آهن، ویتامین B۱۲، و تغییرات در رژیم غذایی می‌شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.