پرسش‌های حقوقی بانوان | راهکار اثبات قصور پزشکی برای سقط جنین سقط جنین میان قانون، اجبار و واقعیت‌های زندگی زنان خانواده، خط مقدم انقلاب اسلامی انجام تست‌های روان‌شناسی در دوران بارداری سهم ۲۵ درصدی زنان در حوزه وکالت و کارشناسان رسمی کشور اجرای پویش با محوریت صلح و سازش در دادگستری قم فتنه انگیزی نرگس محمدی در مراسم هفتم خسرو علیکردی| آیین سوگواری یا خودنمایی سیاسی؟! حمایت اجتماعی از دختران، کلید پیشرفت کشور کامبک تماشایی تیم باتسام برابر تیم کاسپین تهران در لیگ برتر بسکتبال بررسی عملکرد تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چرا فعالیت زنان در صنعت گردشگری اهمیت دارد؟ زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، الگویی بی‌نظیر برای زوجین زنان چادری در سینمای ایران | الگو‌های دیده‌نشده و کلیشه‌هایی که تکرار می‌شوند پوششی که آرامش و زیبایی می‌آفریند | روایت بانویی که حجاب را خلاقانه بازتعریف کرده است درمان ناباروری در ایران در حال پیشرفت است تساوی نماینده خراسان رضوی در هفته ششم لیگ برتر فوتسال زنان «آن شهر شاید!» | روایتی از زنانی که برچسب نمی‌پذیرند من هنوز مادرم
سرخط خبرها
افزایش تعداد شاعران زن در کشور، مسیری رو به پیشرفت در عرصه ادبیات

افزایش تعداد شاعران زن در کشور، مسیری رو به پیشرفت در عرصه ادبیات

  • کد خبر: ۳۴۵۰۲۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۱
عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی قزوین با اشاره به افزایش تعداد شاعران زن در کشور و رشد چاپ کتاب‌های آنها، گفت: این میزان رشد، مسیر رو به پیشرفت در عرصه ادبیات معاصر را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نرگس باقری اظهار کرد: از زمان مشروطه به بعد توجه به زنان و حقوق زن مورد توجه قرار می‌گیرد و شعر پروین اعتصامی در مرز میان سنت و مدرنیته، در عین اینکه در چهارچوپ قالب‌های سنتی‌ست، اما زبانی اجتماعی و سیاسی پیدا کرده است و به نوعی مقاومت از درون است، اگر چه زبان شعرهایش زنانه نیست.

وی با اشاره به اینکه از دهه هفتاد تاکنون با افزایش چشمگیر شاعران زن روبه‌رو هستیم، ادامه داد: زنان هم در نقد ادبی، هم در هیات‌های داوری نقش دارند، در شعر زنان، امروز اتفاق‌هایی افتاده که مسیر رو به پیشرفتی را نشان می‌دهد.

عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی قزوین یاداور شد: زنان از حاشیه به سمت مرکز حرکت کرده‌اند، اما این موقعیت، زمانی تثبیت می‌شود که شعر آنها نه به عنوان یک گونه‌ی حاشیه‌ای بلکه به عنوان بخشی از جریان اصلی ادبیات معاصر ایران، بدون نیاز به صفت زنانه خوانده شود.

منبع: ایپنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.