خاطرات دختر شهید مدافع حرم میثم نجفی در کتاب «قصه‌ای برای حلما» کسب ۲ مدال نقره توسط تکواندوکاران دختر ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان کاهش مشارکت اقتصادی زنان ایران از ۱۷ به ۱۲ درصد در یک سال تاب‌آوری در بزرگسالی، مهارتی که ریشه‌های آن از نخستین رابطه عاطفی با مادر شکل می‌گیرد درباره خطرات داروهای لاغری برای جنین چه می دانید؟ سیمین‌دخت وحیدی، شاعر انقلاب اسلامی درگذشت + علت فوت رقابت‌های FIP مالزی| تیم دختران پدل ایران حذف شدند این‌طور بچه‌ها را پای روضه بنشانید تا عاشق امام حسین(ع) شوند احتمال افزایش خطر اوتیسم با مصرف استامینوفن در دوران بارداری ثبت نرخ باروری کلی ۲.۸۵ فرزند در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۴| ۱۶.۷ درصد از والدین دارای تک‌فرزند هستند نائب قهرمانی تیم ملی دختران هاکی روی یخ کشورمان در  مسابقات جام آسیایی روسیه ابراز خرسندی رئیس کمیته ژیمناستیک هنری بانوان آسیا از حضور دختران ایرانی سه اولویت اصلی برای آینده زنان چیست؟| از مادری تا هوش مصنوعی؛ روایت چالش‌های زن امروز خانه‌داری| کدام وسایل آشپزخانه باید زود به زود عوض شوند؟ در آپارتمان چطور روضه خانگی برگزار کنیم؟ چالش‌های مادر و کودک در هیئت + راهکارها ثبت دومین پیروزی تیم دختران ایران در رقابت‌های پدل FIP مالزی خودشناسی و خودآگاهی، یکی از پیش‌شرط‌های لازم قبل از ازدواج هوشمندی در سادگی، میراثی از مادربزرگ‌ها| وقتی خانه‌داری، نوعی علم زندگی می‌شود نقش هورمون‌ها در کمبود ویتامین D در زنان چیست؟
سرخط خبرها
بانک شیر، راهکاری علمی و انسانی برای تأمین تغذیه نوزادان

بانک شیر، راهکاری علمی و انسانی برای تأمین تغذیه نوزادان

  • کد خبر: ۳۴۹۴۷۹
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۷
به گفته یک جراح و متخصص زنان، بانک شیر، راهکاری علمی و انسانی برای تأمین تغذیه نوزادانی است که به دلایل مختلف از دریافت شیر مادر خود محروم هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهلا میرگلوبیات با اشاره به اینکه بانک شیر مادر، مرکزی است که به منظور تأمین تغذیه نوزادانی ایجاد شده که مادران‌شان قادر به شیردهی نیستند، اظهار کرد: در این مراکز، شیر مازاد مادرانی که شیر کافی برای فرزند خود دارند، پس از طی فرآیند‌های بهداشتی و تخصصی، برای استفاده نوزادان نارس یا شیرخواران محروم از شیر مادر آماده‌سازی و نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین بانک شیر مادر در ایران، آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ در بیمارستان آموزشی-درمانی شهید اکبرآبادی تهران تأسیس شد، ادامه داد: هدف اصلی این مرکز، ارتقای سلامت نوزادان نارس و شیرخوارانی است که به هر دلیل از شیر طبیعی مادر خود محروم‌اند.

این جراح و متخصص زنان افزود: برخی از نوزادان به دلایل پزشکی خاص مانند ابتلاء به بیماری‌های متابولیکی نظیر فنیل‌کتونوری، ممکن است قادر به استفاده از شیر‌های اهدایی نباشند. این نوزادان نیازمند رژیم‌های ویژه یا شیر‌های جایگزین هستند و پیش از دریافت شیر، باید از نظر ابتلاء به چنین بیماری‌هایی بررسی شوند.

به گفته میرگلوبیات، بانک شیر، راهکاری علمی و انسانی برای تأمین تغذیه نوزادانی است که به دلایل مختلف از دریافت شیر مادر خود محروم هستند.

وی بیان کرد: با وجود فعالیت گسترده این مرکز، آمار دقیقی از تعداد نوزادان بهره‌مند از شیر‌های اهدایی در دست نیست و به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی گسترده و منسجمی نیز در این حوزه صورت نگرفته است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.