صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از آغاز نمایشگاه آثار هنرمندان خانه ملک در موزه بزرگ خراسان با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و تعداد زیادی از هنرمندان به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد موسوی در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان خانه ملک که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: ترویج و رونق صنایع‌دستی و حفظ و احیای برخی رشته‌های صنایع‌دستی ازجمله اهداف برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان خانه ملک در موزه بزرگ خراسان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه موجب معرفی هنرمندان و آثار هنری تولیدشده توسط آن‌ها، و توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان خواهد شد.

او با اشاره به سطح کیفی آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه، گفت: این آثار فاخر از استادانی نامدار و نام‌آور در سطح ملی و بین‌المللی است.

موسوی با بیان اینکه بیستم خردادماه آغاز برنامه‌های هفته صنایع‌دستی است، افزود: این نمایشگاه از امروز تا پایان هفته صنایع‌دستی، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود تا زائران و مجاوران که از موزه و بوستان کوهسنگی بازدید دارند، با آثار هنری هنرمندان خانه ملک نیز آشنا شوند.

در خانه ملک، بیش از ۱۰ غرفه و ۳۰ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، قلم‌زنی، چرم دست‌دوز، منبت چوب، نقاشی ایرانی، سوزن‌دوزی، معرق مس، قلم‌زنی روی سنگ هرکاره و تراش‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی حضور دارند و آثار صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی تولید می‌کنند.

این آثار توسط هنرمندان مستقر در خانه ملک طی سنوات گذشته تولید شده که اکنون در مالکیت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور برنامه‌های هفته بزرگداشت صنایع‌دستی کشور را از مشهد آغاز کرد.

گفتنی است موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد و همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.