ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

سهم زیادی از گردش مالی صنایع دستی در کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است

  • کد خبر: ۲۳۲۵۲۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
سهم زیادی از گردش مالی صنایع دستی در کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سهم خوبی از گردش مالی صنایع دستی در سراسر کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است.

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: گردش مالی صنایع دستی هم‌اکنون در کشور سالانه، ۱۶ هزار میلیارد تومان است که خراسان‌رضوی و مشهد سهم زیادی از این میزان گردش مالی را دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶ شهر و روستای جهانی در کشور داریم که برای حمایت و به‌روز‌شدن آن‌ها برنامه‌های فراوان داریم، گفت: درصدد هستیم هنرها و محصولات صنایع دستی و سنتی این شهرها و روستاها را در فضای جمعه‌بازار صنایع دستی در مشهد ارائه دهیم.

جلالی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین هنرهای صنایع دستی در کشور، در خراسان‌رضوی انجام می‌شود و ظرفیت بالایی در این استان داریم که مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها آثار هنری و صنایع دستی در حرم رضوی است، از مسئولان امر این خطه انتظار داریم در مسیر تجاری‌سازی صنایع دستی گام مهمی بردارند و نسبت به این مهم اقدام نماید.

وی تأکید کرد: تشکیل یک برند واحد برای صنایع دستی در خراسان‌رضوی در راستای ایجاد ارزش زنجیره تولید صنایع دستی در کشور ضروری است.

معاون صنایع دستی کشور گفت: طی یک سال گذشته، ۳۸ هنر سنتی و صنایع دستی در کشور که رو‌به‌فراموشی گذاشته بودند، احیا شدند.

وی ادامه داد: هنرهای سنتی و صنایع دستی دارای پویایی هستند و بسیاری از صنایع دستی احیاشده با تغییر کاربری، نجات یافته‌اند؛ بنابراین لازم است درراستای تغییر کاربری با هدف نجات این هنرها کوشید.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم به هنرمندان صنایع دستی بهای فراوانی داده و در مسیر احیای این هنرها و حمایت از هنرمندان آن‌ها گام‌های بلندی برداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->