صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

غذا‌های ممنوع‌شده برای کودکان

  • کد خبر: ۲۳۲۵۳۳
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
یک عضو انجمن تغذیه ایران گفت: غذا‌هایی که مملو از کربوهیدرات و چربی هستند، نباید توسط کودکان مصرف شوند؛ زیرا با این کار ذائقه کودکان به هم می‌ریزد و میلشان به خوردن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مظاهریون در رابطه با اضافه‌وزن کودکان در کشور اظهار کرد: متأسفانه آمار چاقی در کودکان رو به افزایش است و بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو و کبد چرب که بیشتر در سنین بزرگ‌سالی بروز پیدا می‌کند، در بین کودکان و نوجوانان شایع شده و تعداد افراد مبتلا به این نوع بیماری‌ها در سن کم رو به افزایش است.

این عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه ۱۳ نوع سرطان ارتباط کاملاً نزدیکی با چاقی و اضافه‌وزن دارند، بیان کرد: کم‌تحرکی، تشویق‌نشدن به ورزش از سوی بزرگ‌سالان و استفاده از بازی‌های کامپیوتری چاقی را در بین کودکان افزایش داده که موضوعی بسیار نگران‌کننده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث تغذیه کودکان و ارتباط مستقیم آن با چاقی بیان کرد: کودکان از دو طریق تغذیه نامناسب دارند؛ یکی تغذیه‌ای که والدین به آن‌ها می‌دهند و مورد دوم تغذیه‌ای است که از بوفه مدارس تهیه می‌کنند. مورد اول شامل آب‌میوه‌های صنعتی، شیرکاکائو و انواع کیک‌ها و کلوچه‌ها، پاستیل و شکلات می‌شود و مورد دوم نیز شامل انواع و اقسام ساندویچ‌های ناسالم است.

این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه مواد خوراکی مدنظر برای کودکان باید دارای ارزش غذایی باشد، گفت: غذا‌هایی که مملو از کربوهیدرات و چربی هستند، نباید توسط کودکان مصرف شوند؛ زیرا با این کار ذائقه کودکان به هم می‌ریزد و میلشان به خوردن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها افزایش پیدا کند.

مظاهریون افزود: وقتی در سبد غذایی کودک غذای ناسالم وجود داشته باشد و کم‌تحرکی را نیز به این قضیه اضافه کنیم، نتیجه آن می‌شود رشد فزاینده چاقی در بین کودکان که موضوعی به‌شدت خطرناک است و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

منبع: پانا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.