صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نقاشی دیواری با تلفیق حماسه‌سرایی حکیم فردوسی و تصاویر ۴۰ شهید مخابرات دفاع مقدس در متراژ ۷۸۰ متر مربع در بلوار فردوسی با عنوان «از حماسه دیروز تا حماسه امروز» اجرا شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جاوید کیانی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نقاشی دیواری، با عنوان «از حماسه دیروز تا حماسه امروز» با هدف احیای نام و یاد ۴۰ شهید، بیسیم‌چی و مخابرات هشت سال دفاع مقدس از یگان‌های رزم استان خراسان، صورت گرفت.

وی افزود: همگان مشهد مقدس را به حرم مطهر رضوی و آرامگاه حکیم فردوسی می‌شناسند در این راستا این دیوارنگاره در متراژ ۷۸۰ متر مربع در بلوار فردوسی اجرا شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: خلاقیت و نوآوری در ارائه ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت، با توجه به میراث کهن تجسمی ایران و حماسه‌سرایی فردوسی در شاهنامه، باعث تلفیق حماسه‌آفرینی شهدای هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌سرایی حکیم فردوسی در خلق این اثر زیبا بر دیوار شهرمان شده است.

کیانی با اشاره به حماسه دیروز، مثالِ پهلوانان ایرانی در شاهنامه فردوسی و حماسه امروز، قهرمانان دفاع مقدس، تصریح کرد: تصاویر حکیم فردوسی و آرامگاه وی و همچنین چند اتفاق مرتبط با شاهنامه از جمله نبرد رستم با اژد‌ها و نگاره‌های قدیمی از صحنه‌های عمومی دفاع مقدس در خلق این اثر استفاده شده است.

وی با اشاره به نقطه عطفی که این اثر، زمان گذشته را به زمان حال پیوند داده است، عنوان کرد: عبارت معروف و پرتکرار «چو ایران نباشد تن من مباد» و تلفیق آن با تصاویر زیبا و پرافت و خیز غیورمردان دفاع مقدس، جذابیت و معنای واقعی این عبارت را در دیوارنگاره دوچندان کرده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در این دیوارنگاره، سعی کردیم، تصاویری رنگی و جذاب و همچنین از لحاظ محتوایی و هنری، اثری نادر، برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.