صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چگونه خرید اقتصادی تری داشته باشیم؟

  • کد خبر: ۴۱۶۴۶
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
قیمت برنج پاکستانی که از نوع بسیار پرمصرف خارجی است، اکنون از کیلویی ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان و برنج هندی از ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است. پیشنهاد ما این است که از فروشنده برنج سرلاشه، لاشه، نیم دانه و گرد ایرانی را بخواهید.
قیمت برنج پاکستانی که از نوع بسیار پرمصرف خارجی است، اکنون از کیلویی ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان و برنج هندی از ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است. پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید با این قیمت‌ها برنج باکیفیت داخلی بخرید، این است که از فروشنده برنج سرلاشه، لاشه، نیم دانه و گرد ایرانی را بخواهید که به مراتب مقرون به صرفه‌تر و با کیفیت‌تر از انواع وارداتی آن است و می‌توان از هرکدام از آن‌ها به جای استفاده از برنج کامل، برای پخت غذای خاصی استفاده کرد.
 

سرلاشه

برنجی که در فرایند تولید، تاج آن شکسته است، سرلاشه نام دارد که قیمتش در مقایسه با برنج کامل خیلی مناسب‌تر است. شما می‌توانید از این برنج برای میهمانی‌های خود استفاده کنید.

 
 

لاشه

برنج لاشه هم مانند سرلاشه است، اما کمی بیشتر آسیب دیده است. این برنج از نظر کیفیت بین نیم دانه و سرلاشه است و شما می‌توانید از آن برای پختن پلو‌های مخلوط استفاده کنید.

 
 

نیم دانه

برنج نیم دانه هم از اسمش پیداست. این نوع برنج در مراحل فراوری به ۲ نیم می‌شود و برای پخت انواع دسر مانند شله زرد و شیربرنج، انتخابی عالی و مقرون به صرفه است.
 

گرد

از برنج نیم دانه یک درجه که بیاییم پایین تر، می‌رسیم به برنج گرد که جان می‌دهد برای پخت انواع سوپ، آش و غذا‌هایی که به لعاب برنج نیاز دارند.
 
نکته: برای خرید برنج با قیمت مناسب به راسته بازار مصلی مراجعه کنید.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.