آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارند؟ مشعل گردانی تجلی گر میراث مشترک و ناملموس ایران و عراق هشدار یک متخصص: درمان سنتی جایگزین درمان‌های پزشکی سرطان نیست شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار بانوان در پارک مهرگان تکذیب شد هشدارهای ایمنی استفاده از وسایل سرمایشی زندگی محیط‌بانان فیلم سینمایی می‌شود ایجاد خانه‌های همیار طبیعت برای مشارکت مردم در نگهداری محیط زیست حجم بالای استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در محرم| این ظرف‌ها تا ۵۰۰ سال تجزیه نمی‌شوند فعالیت ۱۰ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیا همه باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟ زلزله بجنورد را لرزاند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی دوشنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) | افزایش سرعت باد و گردوخاک در جنوب و شرق استان چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با تاخیر واریز می‌شود؟ تداوم وزش باد و رگبار در برخی استان‌های کشور (۲۵ تیر ۱۴۰۳) خوردن دمنوش زیاد ممنوع | عوارض جایگزینی شیر گیاهی به جای شیر گاو دفع سموم بدن در ۳۰ دقیقه به روش چینی‌ها وحشت کسبه از پرنده شکاری در یافت آباد+عکس هشدار به والدین: اختلال در هورمون رشد برای کودکانتان جبران ناپذیر است تقاضای بالای بازار دارویی کشور برای وارفارین شرور نارمک دستگیر شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روش تهیه چیپس میوه ویژه شب یلدا

  • کد خبر: ۵۳۱۰۴
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
روش تهیه چیپس میوه ویژه شب یلدا
یکی از تنقلات پرطرف دار بچه‌ها در شب یلدا میوه‌های خشک یا چیپس‌های میوه است که قیمتی نجومی هم دارد، اما می‌توان با چند راهکار ساده آن‌ها را با قیمتی بسیار مناسب در منزل درست کرد.
امیر مقدم  | شهرآرانیوز؛ امسال تورم و گرانی بیش از سال‌های قبل وضعیت معیشتی خانواده‌ها را با مشکل روبه رو کرده است. برای همین، شاید نتوان به اندازه سال‌های قبل برای تدارک دیدن سور و سات شب یلدا دست به جیب شد. از آنجایی که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر تا شب یلدا مانده است، می‌خواهیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و چند پیشنهاد مقرون به صرفه خوب بدهیم. یکی از تنقلات پرطرف دار بچه‌ها در شب یلدا میوه‌های خشک یا چیپس‌های میوه است که قیمتی نجومی هم دارد، اما می‌توان با چند راهکار ساده آن‌ها را با قیمتی بسیار مناسب در منزل درست کرد.

 

حالا چه کار باید بکنیم؟

دست بجنبانید و همین الان، البته با رعایت همه دستور‌های بهداشتی، راهی بازار شوید. خوبی درست کردن چیپس میوه یا میوه خشک این است که نیازی نیست پول زیادی برای تهیه میوه باکیفیت بدهید. برای این کار، فقط باید کمی وقت بگذارید و به چند میوه فروشی سر بزنید و از فروشنده بخواهید میوه‌های بی کیفیت و رسیده اش را که طرف داری هم ندارند به شما بفروشد. سعی کنید به سراغ میوه‌های قیمت مناسب این فصل سال، یعنی سیب، پرتقال و کیوی، بروید. چیپس این میوه‌ها هم خوش مزه است.


روش آماده کردن میوه‌ها

قبل از خشک کردن میوه‌ها لازم است آن‌ها را پوست بگیرید. برای این کار، تکه‌های میوه را ۳۰ ثانیه در آب جوش بریزید. سپس به یک ظرف آب یخ منتقل کنید تا پوستشان به راحتی جدا شود. بعد هم برای حفظ ظاهر زیبای میوه‌ها و به حداقل رسیدن تغییر رنگشان، آن‌ها را ۱۰ دقیقه درون ترکیب آب لیمو و آب قرار دهید. سپس در آبکش بریزید و با یک دستمال نخی بدون پرز، به آرامی خشک کنید. از آنجایی که این روز‌ها بیشتر بخاری‌ها روشن است، پیشنهاد می‌کنیم از این روش مقرون به صرفه برای خشک کردن سریع میوه‌ها استفاده کنید. اگر در خانه از بخاری استفاده نمی‌کنید، به سراغ فر یا دستگاه میوه خشک کن بروید.


به چه مقدار میوه نیاز داریم؟

 
هر هفت هشت کیلو میوه تازه کم آب، مانند سیب و موز و هر ده دوازده کیلو میوه تازه آب دار، مانند خرمالو و پرتقال، حدود یک کیلو میوه خشک می‌دهد. حالا حساب کنید ببینید به چقدر میوه نیاز دارید. در ضمن، نیازی نیست از هرمیوه مقدار زیادی خریداری یا همه میوه‌های خریداری شده را خشک کنید. می‌توانید میوه‌های باکیفیت‌تر را جدا و برای پذیرایی شب یلدا کنار بگذارید. پوست گرفتن و قطعه قطعه کردن میوه‌ها برای پذیرایی از میهمان‌ها روشی جذاب، مناسب و اقتصادی است که پیشنهاد می‌کنیم شما هم آن را امتحان کنید.
 
 
 

مقایسه قیمت چند میوه خشک

چیپس میوه ویژه شب یلدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->