عملکرد والدین سرمنشا درس خواندن‌های افراطی فرزندان «همسه» یک نقش تابوشکن است/ اولین سیلی عمرم را در سریال «طوبی» زدم نقش روحیات زنانه در میزان گرایش به معنویت ویدئو | پیکر مادر شهید خرازی بعد از فراق چهل‌ساله، در خاک آرام گرفت پیام جمیله علم‌الهدی به همسران شهید سیدحسن نصرالله، شهید هنیه و شهید قاووق: این شما هستید که واقعیت زن بودن را به طور دقیق معنا می‌کنید داستان همیشگی خانه‌های بچه دار: «ظرف بستنی و مشق نصفه» پیام همسر شهید نبیل قاووق خطاب به ملت ایران هشدار : سن ابتلا به سرطان سینه در خراسان رضوی از میانگین کشوری و جهانی کمتر است سالاد سیب زمینی، کم هزینه و جذاب برای کودکان + دستور پخت شهادت سیدحسن نصرالله از حیات او برای رژیم صهیونیستی خطرناک‌تر خواهد بود ضد آفتاب رنگی استفاده کنیم یا بی رنگ؟ در دنیایی از سکوت چه می‌گذرد؟ | روایت قصه بانوی ناشنوا در فیلم سینمایی «بیصدا حلزون» چگوارای جهان عرب | مادران زیادی اسم پسرشان را «حسن» خواهند گذاشت روایت بدون روتوش از سبک زندگی زنان غربی | تعریف «زن موفق» در غرب هنوز مجهول است پینگ‌پنگ ایران دومین سهمیه جهانی دختران را گرفت پادکست | پرورش امید در فرط خشک‌سالی کسب اولین مدال طلای تاریخ اسکواش بانوان توسط اقتداری رئیس کمیسیون ویژه بانوان شورای شهر مشهد مقدس: از زنان جریان مقاومت می‌خواهم ایستادگی کنند ویدئو | اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه (س)
سرخط خبرها
با چه دیدگاهی باید ازدواج کرد؟

با چه دیدگاهی باید ازدواج کرد؟

  • کد خبر: ۲۲۰۶۰۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
یک مشاور خانواده با بیان اینکه می‌توان به ازدواج به عنوان یک مدرسه نگاه کرد که قرار است در آن رشد کنیم، گفت: با این نگاه، دیگر سختی‌ها، تعارضات و اختلاف‌نظر‌هایی که در زندگی به وجود می‌آیند، بد نیستند بلکه میوه خوب ازدواج‌اند که زمینه رشد انسان را فراهم می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا السادات پورسیدآقایی اظهار کرد: دو نوع نگاه درباره ازدواج می‌توان داشت. برخی بر پایه غرایز و عادات ازدواج می‌کنند؛ یعنی پذیرفته‌اند که خود را در سطح حیوانات تنزل دهند. شخصی که چنین معنایی برای ازدواج قائل است هر جا که غرایزش ارضا نشوند یا دچار سختی شود و لذت نبرد آشفته خواهند شد و احساس بدبختی می‌کند؛ چرا که از دیدگاه او ازدواج خوب ازدواج، خوش، راحت و بی‌سختی است که البته در واقعیت وجود ندارد و طبیعی است که با اولین ناسازگاری احساس نارضایتی، ناامیدی و شکست خواهد کرد.

وی ادامه داد: از دیدگاهی دیگر می‌توانیم به ازدواج به عنوان یک مدرسه نگاه کنیم که قرار است در آن رشد کنیم و در این رابطه دونفره با تعهد و مسئولیت‌پذیری در کنار همسر هم‌افزایی داشته باشیم و در مسیر رشد، تعالی، تکامل و خودشکوفایی قرار بگیریم.

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: با این نگاه دیگر سختی‌ها، تعارضات و اختلاف‌نظر‌هایی که در زندگی به وجود می‌آیند بد نیستند بلکه میوه خوب ازدواج‌اند که زمینه رشد انسان را فراهم می‌کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه انسانی که باور دارد ازدواج حرکتی به سوی بالندگی است، آغوش خود را به روی سختی‌ها باز و ظرفیت لازم را برای مبارزه با آنها در خود ایجاد می‌کند، تاکید کرد: فرد می‌آموزد که برای حل مسائل راه حل برد-برد خلق کند و به همراه همسرش مشکلات را حل کند.

وی معتقد است زمانی که زوجین برای جنگیدن با مشکلات با یکدیگر همسو تلاش می‌کنند، صمیمیت در رابطه آنها شکل می‌گیرد و دلبستگی میانشان تقویت می‌شود؛ شایسته است که به چنین ازدواجی «پیوند مقدس زناشویی» گفته شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.