فرزندپروری ذاتی است یا اکتسابی؟ سند جهانی جنبش تعهد به خانواده رونمایی شد| ارتقای جایگاه بانوان شاغل در دولت سیزدهم سیب زمینی درونت را نادیده بگیر حال خوش دختران هفت‌ساله تا مادربزرگ‌های نودساله در کافه بازی ویژه بانوان پادکست | نخستین بانوی ایرانی مدال‌آور پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی در مشهد اهمیت نقش بانوان در ساختار مدیریتی کشور آزادی ۶ زندانی توسط خدمه خواهر کفشداری حرم مطهر رضوی مربی کونگ‌فوکاری که رویای بیست دختر نوجوان حاشیه شهر مشهد را محقق کرد ۸۰ درصد کمک هزینه تحصیلی دختران مددجو توسط بهزیستی پرداخت می‌شود برگزاری کلاس‌های تابستانی «محیا نو» با رویکرد تربیتی نوجوانان در مشهد آغاز به‌کار اولین دوره مهارتی‌آموزشی دختران نوجوان در مشهد اهمیت واقعه تاریخی «مباهله» کمتر از واقعه «غدیرخم» نیست نقش حضرت زهرا (س) در ماجرای «مباهله» | توجه به جایگاه زن در دوران جاهلیت این ویتامین‌ها سلامت زنان را تامین می‌کنند آیا ازدواج می‌تواند مشکلات رفتاری زوجین را درمان کند؟ اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس آغاز‌به‌کار اولین طرح شبکه اجتماعی دختران انقلاب در مشهد فرصت‌های مترویی نگاهی کوتاه به رمان «سرخی بعد از سحرگه» | گمشده‌های زندگی رمزگشایی از کلیدواژه‌ای به‌نام «چهل‌خانه»
سرخط خبرها
سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید

سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید

  • کد خبر: ۲۲۵۶۰۴
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
برخی از تبلیغات پا را فراتر گذاشتند و به بهانه تبلیغ پوشک و لباس برای کودکان آنها را به صورت عریان و یا نیمه عریان نشان می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، تبلیغات یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصولات است. اما این تبلیغ یک خوراک است که علاوه بر فروش محصول، بر روی سبک زندگی، نوع نگاه و ذائقه مخاطب اثر می‌گذارد. به همین دلیل توجه به محتوا و المان‌های موجود در تبلیغات بسیار اهمیت دارد و نباید در این تبلیغات از بچه‌ها به راحتی و بدون توجه به تبعات تربیتی که بر کودکان اثر می‌گذارد از آنها استفاده کرد.

در بین تماشای یک برنامه تلویزیونی صدای تلویزیون زیاد می‌شود و تبلیغات بین برنامه آغاز می‌شود که صدای آن از صدای فیلم و سریال‌های تلویزیونی بیشتر است و آگهی آغاز می‌شود که چند کودک ۲ تا ۳ سال با یک پیراهن و یک پوشک در کارخانه‌ای مشغول به کار هستند و در تبلیغ پوشک بچه شرکت می‌کنند. گذشته از این، با یک جستجوی ساده در فضای مجازی هم می‌توان تبلیغاتی را دید که یک کودک ۲ یا ۳ ساله با بدن لخت که فقط یک پوشک دارد با مادرش بازی می‌کند.

کودک در این تبلیغات هدف اصلی نیست بلکه وسیله جذب مشتری بیشتر است، چراکه مخاطبان این ویدیو‌های تبلیغاتی بخاطر جذابیت کودک جذب محتوای آن می‌شوند و سرمایه‌گذار را به هدف خود که فروش بیشتر محصولات است نزدیک می‌کنند. به همین دلیل به ظاهر و پوششی که کودک در این تبلیغات دارد و تاثیر روانی و تربیتی که این تبلیغات در آینده بر او خواهد گذاشت، توجه نمی‌شود و در واقع این سرمایه‌گذاران تربیت و آینده کودک را فدای سود اقتصادی شان می‌کنند.

برخی از این تبلیغات پا را فراتر گذاشتند و به بهانه تبلیغ پوشک و لباس برای کودکان آنها را به صورت عریان و یا نیمه عریان نشان می‌دهند؛ کودکان در ابن تبلیغات دسته جمعی هستند و بدن لخت یکدیگر را می‌بینند و یا خودشان روبه روی آینه بدن خودشان را به صورت عریان مشاهده می‌کنند.

براساس اصل ۷۷ قانون تبلیغات کشور، در تبلیغات تلویزیونی نباید کودکان عریان یا نیمه عریان نشان داده شوند. با توجه به این قانون همچنان برخی از سازنده‌های تبلیغات به این موضوع توجه نمی‌کنند و از کودکان به عنوان ابزاری برای دیده شدن و افزایش فروش استفاده می‌کنند.

روانشناسان تربیتی کودک معتقدند سنین ۳ تا ۴ سالگی، سن بیداری جنسی کودکان است و در ۵ تا ۷ سالگی کودکان، وقتی آنها با بدن برهنه مواجه می‌شوند، کنجکاو می‌شوند که بدن آنها چه ویژگی‌هایی دارد و همین موضوع ممکن است نگران کننده باشد.

کارشناسان معتقدند که اگر پوشش مناسب جلوی کودک رعایت نشود و کودکان به راحتی بتوانند بدن برهنه یکدیگر را ببینند و لمس کنند، منجر به بلوغ زودرس آنها می‌شود که عواقب خطرناکی برای افراد در کودکی و بزرگسالی خواهد داشت.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.