میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟ دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند برپایی کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی برای بانوان زائر در حرم مطهر ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند
سرخط خبرها
کتابچه شرح وصیت نامه امام خمینی (ره) توسط بانوان فعال مشهدی منتشر شد

کتابچه شرح وصیت نامه امام خمینی (ره) توسط بانوان فعال مشهدی منتشر شد

  • کد خبر: ۲۳۱۸۲۸
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کتابچه «شرح وصیت نامه امام خمینی (ره)» با هدف آشنایی با مکتب امام و بصیرت افزایی عمومی جامعه برای نخستین بار توسط جمعی از بانوان فعال به چاپ رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، کتابچه مکتوب و نسخه الکترونیکی «شرح وصیت نامه امام خمینی (ره)» که حاصل کار فکری و جلسات پرسش و پاسخ بانوان با حمایت تشکل مردمی بانوان یاری دهنده نظام اسلامی (مبین) است برای نخستین بار منتشر و به چاپ رسید. این کتابچه حاصل دوره بازخوانی وصیت نامه امام خمینی (ره) با تدریس رقیه فاضل، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و بانوی فعال سیاسی و فرهنگی مشهد است که از شهریور ماه ۱۴۰۰ شروع شده و تا اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه داشته است.

رقیه فاضل، بانوی فعال سیاسی و فرهنگی مشهد در خصوص این کتابچه در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: تشکل مبین یک تشکل مردمی و زنانه مشهد است که فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی دارد. به خاطر همکاری و دوستی با این تشکل و طی تحلیل‌هایی که بعد از وقایع منتهی به سال ۱۴۰۰ با دوستان تشکل داشتیم به این نتیجه رسیدیم بیشتر تشکل‌هایی که فعالیت دارند دچار خلائی فکری هستند که در کنار فعالیت‌های مختلف نیاز به یک مبانی فکری و اهداف زیربنایی دارند تا از این طریق با یکدیگر بیشتر مانوس شوند و مبانی فکری شان نیز به هم نزدیک شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به اهداف برگزاری چنین جلساتی با حضور بانوان اشاره کرد و افزود: اگر وظیفه ما جهاد تبیین است یکی از آن موارد مهم، تبیین اندیشه امام خمینی (ره) است. در اندیشه امام دوگانه‌ای وجود دارد به نام اسلام ناب و اسلام آمریکایی که هر چقدر به سال‌های آخر عمر امام نزدیک می‌شویم این دوگانه در اندیشه امام جدی‌تر و پررنگ‌تر می‌شود.

ایشان معتقدند اسلام باید به گونه‌ای روشن و تبیین شود که قابل شناسایی باشد و با قرائت‌های اشتباه ارائه و تبلیغ نشود؛ لذا تشکل بانوان مبین با نگاه به هر دو مسئله یعنی تبیین مبانی فکری اندیشه امام خمینی (ره) و شرح و بسط آن در فضای عمومی و رفتار جامعه تصمیم بر این کار گرفت و جلساتی در همین راستا از سال ۱۴۰۰ شکل گرفت و به شرح و اندیشه امام پرداخت که عصاره آن وصیت نامه امام خمینی (ره) است و به سراغ آن رفتیم.

فاضل با بیان این مطلب که ابتدا قرار بر چاپ کتابچه و جزوه نبود ادامه داد: بعد از اینکه جلسات به پایان رسید برخی از خانم‌ها به صورت داوطلبانه صوت جلسات را پیاده و تنظیم کردند که به برخی نکات و سوالات پاسخ داده شده بود و به تبیین وصیت نامه پرداخته بود. بعد از دوره اول درخواست برای برگزاری این سلسله جلسات از سوی افراد متعدد وجود داشت. با وجود اینکه صوت جلسات و خلاصه نویسی‌ها آماده بود افراد می‌توانستند از آنها استفاده کنند، اما تصمیم بر تدوین و تلخیص جزوات شد تا به صورت مدون درآید و در نهایت کتابچه آن بعد از یک سال توسط تشکل مبین به چاپ رسید.

کتابچه شرح وصیت نامه امام خمینی (ره) توسط بانوان فعال مشهدی منتشر شد

وی تصریح کرد: هر جمعی که به اندیشه‌های امام خمینی (ره) نزدیک می‌شود ادراک دقیقی از اسلام ناب پیدا می‌کند که بسیار برای نسل جوان جذاب است. برای مبلغان هم بسیار مفید است تا با اندیشه‌های امام آشنا شوند و آن را تبلیغ کنند تا نسل کنونی ما با نگاه فطری که دارند این آموزه‌های اسلامی می‌تواند برایشان جذاب باشد؛ اما به شرط آنکه با نسخه‌های تقلبی اشتباه نشود و مرز بین آنها مشخص شود.

امام خمینی (ره) این مرزبندی را به بهترین صورت انجام داده اند؛ چه آنجایی که با متحجرین مرز می‌گذارند، چه آنجا که با سرمایه داری این مرزبندی را مشخص می‌کنند. حضرت امام خمینی (ره) بسیار بر تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) به نسل آینده تاکید می‌کنند تا مرزبندی آن با اسلام آمریکایی مشخص شود. این موضوع می‌تواند در پیشرفت و پالایش فکر اسلامی موثر باشد و یکی از واکسن‌های خوب که مانع ضربه خوردن توسط مکر و حیله دشمنان می‌شود مسلح شدن به اندیشه امام است.

مدرس و بانوی فعال سیاسی درباره نحوه برگزاری سلسله جلسات بازخوانی اندیشه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این دوره طی ۲۴ جلسه به طول انجامید، ضمن خواندن اصل وصیت نامه، به شرح آن مبتنی بر مبانی مکتب امام پرداختیم و آنها را با مسائل روز تطبیق دادیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.