بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است
سرخط خبرها
جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۲۳۵۵۷۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
دبیر اجرایی جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» گفت: این جشن با حضور دختران و مادران زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

فاطمه سادات هاشمی‌ در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان این مطلب که این جشن با کمک و مشارکت باشگاه فرهنگی اجتماعی دخترانه مانا و مجموعه نورالهدی برگزار شده است، اظهار کرد: جشن مادر دختری که امروز در رواق دارالمرحمه برگزار شد به مناسبت عید سعید غدیر با عنوان «غدیر، عید هم‌عهدی» برنامه ریزی شده بود.

هاشمی‌بیان کرد: در این برنامه ما دختران و مادران را به صورت پیامک و انتشار در برخی بستر‌های فضای مجازی آستان قدس رضوی مانند نسیم رضوان و نورالهدی دعوت به حضور کردیم.

وی به برگزاری متفاوت این جشن مادر دختری اشاره کرد و افزود: روشی که ما در این جشن درنظر گرفتیم صرفا به برگزاری جشن مولودی خوانی و سخنرانی صرف ختم نشده و نخواستیم مخاطب ما فقط یک شنونده باشد.

در این روش مخاطب حضور فعال دارد و از استعداد‌ها و توانمندی‌های او نیز بهره‌مند می‌شویم. از طرفی برای مادران هم به صورت جداگانه برنامه‌هایی وجود دارد که باعث افزایش دانش اعتقادی و تربیتی می‌شود. این روش را با بررسی‌هایی که انجام دادیم از یک سال و نیم گذشته تغییر دادیم و اجرا می‌کنیم.

هاشمی‌ در خصوص روند برگزاری جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» با روشی که ذکر شد تشریح کرد: ابتدا برنامه با قرائت قرآن، خوشامدگویی و یادآوری روز توسط مجری شروع شد. سپس بعد از سلام و صلوات بر امام رضا (ع)، گعده‌هایی را برای دختران و مادران تدارک دیدیم که هر کدام متناسب با سن خودشان است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال با هدف ترویج عفاف و حجاب، برای دختران بستن شال و روسری را توسط مربی آموزش دادیم که هم زیبا و آراسته باشند هم حجاب داشته باشند یا ساخت گیره‌های روسری که ابزار آن را در اختیارشان قرار دادیم تا خودشان آن را تولید کنند و دستاورد خودشان را به عنوان هدیه استفاده کنند یا جانماز‌های کوچک نمدی که نیمه آماده است و به دختران داده شد و آنها پس از تکمیل، این جانماز را هدیه گرفتند.

هاشمی‌ با بیان این مطلب که برخی گعده‌ها نیز فرهنگی هنری است و با مشارکت شهرداری و برخی موسسات دخترانه مشهد اجرا می‌شود ابراز کرد: در بخش دیگری از این جشن، کارگاه‌های کوچک هنری و فرهنگی برگزار می‌شود از جمله رنگ آمیزی با گواش روی برگه‌های تذهیب شده یا ساخت عروسک‌های نمدی که به شکل آهو برش خورده است و دختران باید آن را تکمیل کنند و به عنوان هدیه ببرند.

کارشناس مسئول مراسم بانوان اداره‌ی مراسم و آئین‌های حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: همچنین پنج سخنران دعوت کردیم و به هر کدام یک ساعت وقت دادیم تا با مادران راجع به مسائلی مانند دوست‌یابی در فضای مجازی، رابطه‌ی دختر با پدر و نقش مادر در دوستی این دو، آشنایی با فضائل امیرالمومنین (ع)، نهج البلاغه و ... صحبت کنند.

جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی جشن مادر دختری در حرم مطهر رضوی

هاشمی‌ با تاکید بر این مطلب که سعی کردیم امروز برای دختران و مادران روزی سرشار از نشاط و خوشحالی باشد بیان کرد: یکی از گعده‌های دخترانه با عنوان دلنوشته است. دختران در آن باید برای پدران‌شان دلنوشته بنویسند، سپس بین آنها قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و جوایزی اهدا خواهد شد. علاوه بر این به همه‌ی کسانی که در گعده‌ها حضور دارند هدیه‌ا‌ی متبرک هم تقدیمشان می‌شود.

دبیر اجرایی مراسم در پایان گفت: بعد از پایان گعده‌ها که زمان آن یک ساعت بود، دختران روبه‌روی سن مراسم جمع شدند تا عید غدیر را دور هم جشن بگیرند. اجرای مسابقه توسط مجری برنامه، سرود، مدیحه سرایی توسط دختران نیز از دیگر برنامه‌های جشن پایانی بود و در نهایت جوایز برندگان گعده‌ها نیز اهدا شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.