ضرورت مستندسازی و معرفی دستاورد‌های زنان اقوام و مذاهب ازدواج آسان با قراردادن مسکن استیجاری و سالن‌های عروسی رایگان در اختیار جوانان توسعه پوشاک ایرانی اسلامی در کشور از طریق سرمایه گذاری بانوان در صندوق‌های پروژه‌ای بسیج زنان فیفا از عملکرد تیم ملی فوتسال زنان کشور در جام ملت‌های آسیا تمجید کرد مردانی که نتوانند مهریه پرداخت کنند، زندانی نمی‌شوند، اما مشمول پابند الکترونیک می‌شوند بررسی جایگاه زن در جهاد اجتماعی امضای تفاهم‌نامه میان ایران و اندونزی با محوریت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تیم خراسان رضوی قهرمان مسابقات کبدی دختران کشور شد کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان با مصرف روزانه مویز جزئیاتی از ابعاد حقوقی و اجتماعی قانون جدید مهریه افتتاح خانه عقد «نجمه‌خاتون» با هدف ترویج ازدواج آسان در خراسان جنوبی دعوت از ۲ دختر ورزشکار مشهدی به مسابقات انتخابی تیم ملی شمشیربازی اپه بانوان بررسی کارآمدترین روش‌های پیشگیری از طلاق عاطفی برگزاری رقابت‌های المپیاد ورزشی ویژه بانوان اهمیت بالای صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در قم کسب مقام سوم جام ملت‌های زنان آسیا توسط تیم ملی فوتسال زنان ایران
سرخط خبرها
فاطمه (س) اولین معلم تبیین اسلام است

فاطمه (س) اولین معلم تبیین اسلام است

  • کد خبر: ۳۰۰۴۵۵
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
عضو گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: به تعبیر حدیث امام عسکری (ع)، فاطمه (س) حجت خدا بر حجت‌هایش محسوب می‌شود و این یعنی اوج مقامات معرفتی و عرفانی حضرت فاطمه (س) است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد رودگر با اشاره به اینکه عرفت فاطمه (س) یعنی معرفتی که از معارف حضرت زهرا (س) به دست می‌آوریم، اظهار کرد: معارفی که آن انسان کاملِ قدسی و نوری درچارچوب احادیث و روایت‌ها، ادعیه ونیایش‌ها، خطبه‌ها و... ازخودشان برجای گذاشتند.

وی با اره به اینکه ما منبعی به نام «مُسندِ فاطمه» در اختیار داریم که این منبع الهی و وحیانی، در‌های معرفتی فراوانی را به روی ما می‌گشاید، افزود: مثلا معارف توحیدی فاطمی، معارف اخلاقی فاطمی، معارف سلوکی و عرفانی فاطمی یا معارف اجتماعی و سیاسی فاطمی. همچنین در ابعاد و ساحت‌های مختلف از معارف حضرت فاطمه (س) می‌توانیم توشه معرفتی برگرفته، استفاده کنیم.

عضو گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: به تعبیر حدیث امام عسکری (ع) که دراین‌باره فرمودند: فاطمه (س) حجت خدا بر حجت‌هایش است (حجت‌ا... علی الحُجَجِه) که این اشاره‌ای به اوج مقامات معرفتی و سلوکی و عرفانی حضرت فاطمه (س) است.

رودگر اضافه کرد: البته می‌توان افزود که از منظری دیگر می‌توان به جایگاه ایشان نگریست و از این منظر به الگوبرداری از ایشان پرداخت. در حوزه عبدیت و عبودیت برای ما الگو هستند و در رابطه خود و خلق خدا دارای مقاماتی‌اند که از آن زاویه (مثلا در پاسخ به پرسش‌های بانویی که از بسیاری پرسش شرمنده شد، فرمود: ماموریت من همین پاسخگویی است.) یعنی روشنگری در معارف دین اسلام و کوشایی در جهاد تبیین که عرض شد معلم اول این جهاد تمام‌عیار دقیقا ایشان است که به مسائل وزمینه‌های زمان، اجتماع و سیاست با تحلیل درست و دقت نظر، بسیار چیره و صاحب‌نظر بود و با ایفای نقش کلیدی‌شان در غصب جایگاه امامت غدیری در آن بازه و بزنگاه تاریخی به‌راستی رهبر فکری و سیاسی‌اجتماعی شد و بهنگام، آن جامعه را آگاه کرد و با روشی حساس و هوشمندانه، گونه‌ای جهادگری را بنا گذاشت و به انجام رساند که روشنگر هرحقیقت‌بین وحقیت‌خواهی در طول تاریخ است.

وی متذکر شد:حضرت فاطمه (س) نقش کلیدی، کلان و بسیار تاثیرگذار تاریخی‌شان را جامع ومانع به انجام رساندند. همان متن وصیتنامه‌شان برای همیشه تاریخ انسان‌ها، روشنگر و راهنمای راستین و جاودانه است.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.