معصومه آباد،قهرمان استخبارات بعثی ها آشنایی با ژن‌هایی که از مادر به فرزند منتقل می‌شود کسب مقام سوم توسط تیم ملی دختران بسکتبال ۳ به ۳ ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های آسیا جزئیاتی از آمار شهدا و ایثارگری‌های زنان در دوران دفاع مقدس ۵ زن ایرانی که سال‌ها در اردوگاه‌های عراق اسیر بودند را بیشتر بشناسیم عوامل موثر در شکل‌گیری یک رابطه صمیمی و عمیق بین مادر و دختر نقش موثر افق رسانه‌ای زن مسلمان در ایجاد تحولات بزرگ در منطقه نکاتی از شرایط ویژه و چالش‌های لیگ دوومیدانی بانوان کشور از زبان دونده خراسانی فضای مجازی، عامل مهم تغییر نقش‌ها و مسئولیت‌های زوجین در زندگی مشترک درباره تعداد اسرای زن جنگ تحمیلی چه می‌دانید؟ بررسی عوامل مهم در کاهش فرزندآوری| تک فرزندی، تبعات گسترده‌ای برای جامعه دارد تولد ۳ فرشته در قلب خراسان | چندقلوزایی در ایران نویدبخش شادی آیا حضور ملی پوش جوان خراسانی در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قطعی می‌شود؟ پیاده روی اربعین، عامل اساسی در تغییر و تحول در سبک زندگی مردم دستور پخت کیک مرمرین در خانه + فیلم
سرخط خبرها
افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

  • کد خبر: ۳۲۸۰۸۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱
به گفته معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حالی سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی افزایش می‌یابد که در این نوع از سرمایه هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر با اشاره به ارزش‌های نهفته در کسب‌وکار‌های خانوادگی گفت: امسال، سال سرمایه‌گذاری برای تولید نامگذاری شده و دغدغه و اولویت همه ما آن است چگونه این سرمایه‌گذاری را انجام دهیم. ما با انواع مختلفی از سرمایه روبه‌رویم، اما فقط یک نوع سرمایه وجود دارد که فقط در یکجا تولید می‌شود و آن سرمایه اجتماعی عاطفی است که در کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی عاطفی‌ای که در این نوع کسب‌وکار‌ها وجود دارد، در هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود، اظهار داشت: این سرمایه، نه در جایی متولد می‌شوند و نه در جایی رشد می‌کنند جز در بستر خانواده. در برخی تصمیم‌گیری‌ها، صاحبان کسب‌وکار‌های خانوادگی حتی حاضرند برخلاف منافع و قواعد اقتصادی عمل کنند و دلیل آن، حفظ روابط خانوادگی، آبرو و انسجام درون‌خانوادگی است. حفظ آبروی خانواده منجر به یک خودتنظیمی می‌شود، به‌گونه‌ای که آنها حاضر نیستند برای حفظ خوشنامی و اعتبار خانوادگی‌شان، به سمت انحصارطلبی، اقدامات خلاف قانون یا خلاف عرف بروند. همین باعث بقای آنها شده است، تا جایی که امروز شاهد هستیم ۷۰ درصد GDP جهان توسط کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: ما در کشور خودمان پیشینه بسیار طولانی در این حوزه داریم. افراد در اشکال مختلف، کسب‌وکار‌های خانوادگی دارند. بعضی‌ها صرفاً کسب‌وکار‌های خانوادگی‌اند.

معاون رئیس‌جمهور به اصل ۱۰ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: به اعتقاد ما کسب‌وکار‌های خانوادگی هم موجب تعالی و تحکیم خانواده می‌شود و هم موتور محرکه رشد اقتصادی، رفع ناترازی‌ها، حل مشکلات ملی و ایجاد توسعه پایدار می‌شود؛ بنابراین جهت‌گیری و سیاست‌های ما باید مبتنی بر توسعه کسب‌وکار‌های خانوادگی باشد و این ماموریت را معاونت امور زنان و خانواده دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.