«فاطمه»، نام محبوب برای دختران در خراسان رضوی تغییرات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها، عامل مهم نیاز به بازنگری در سیاست‌های کلی مربوط به این نهاد پذیرفتن تفاوت های زوجین، زیربنای رابطه سالم زوجیت در زندگی مشترک زنان روستایی و عشایر، ستون اصلی خودکفایی کشاورزی و حفظ هویت فرهنگی ایران ضرورت تقویت نظام حمایتی از خانواده‌ها در کشور برای تشویق به فرزندآوری نحله، یکی از ابزار‌های حمایتی در حقوق خانواده ایرانی ازدواج، یکی از زیباترین جلوه‌های زندگی اعزام تیم ملی والیبال زنان به ویتنام برای حضور در نخستین دوره جام ملت‌های آسیا دهه‌شصتی‌ها، اصلی‌ترین سرمایه انسانی کشور | تعداد متأهلین چقدر است؟ کسب مدال طلا توسط تیم تنیس روی میز بانوان ایران در بازی‌های جهانی کارگران یونان دختر المپیکی ایران از کسب مدال در مسابقات قایقرانی جایزه بزرگ روسیه بازماند آشنایی با مهم‌ترین عوامل علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب‌خوانی دستور پخت حلوای سه آرد مجلسی مخصوص در خانه + فیلم دیدگاه امام خمینی (ره) درباره جایگاه زنان مومن و مادران پاکدل چه بود؟ حملات آسم در بین زنان زیر ۳۵ سال با قرص‌های ضدبارداری حاوی پروژسترون
سرخط خبرها
افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

افزایش سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی

  • کد خبر: ۳۲۸۰۸۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱
به گفته معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حالی سرمایه عاطفی در کسب‌وکار‌های خانوادگی افزایش می‌یابد که در این نوع از سرمایه هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر با اشاره به ارزش‌های نهفته در کسب‌وکار‌های خانوادگی گفت: امسال، سال سرمایه‌گذاری برای تولید نامگذاری شده و دغدغه و اولویت همه ما آن است چگونه این سرمایه‌گذاری را انجام دهیم. ما با انواع مختلفی از سرمایه روبه‌رویم، اما فقط یک نوع سرمایه وجود دارد که فقط در یکجا تولید می‌شود و آن سرمایه اجتماعی عاطفی است که در کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی عاطفی‌ای که در این نوع کسب‌وکار‌ها وجود دارد، در هیچ نوع دیگری از فعالیت‌های اقتصادی یافت نمی‌شود، اظهار داشت: این سرمایه، نه در جایی متولد می‌شوند و نه در جایی رشد می‌کنند جز در بستر خانواده. در برخی تصمیم‌گیری‌ها، صاحبان کسب‌وکار‌های خانوادگی حتی حاضرند برخلاف منافع و قواعد اقتصادی عمل کنند و دلیل آن، حفظ روابط خانوادگی، آبرو و انسجام درون‌خانوادگی است. حفظ آبروی خانواده منجر به یک خودتنظیمی می‌شود، به‌گونه‌ای که آنها حاضر نیستند برای حفظ خوشنامی و اعتبار خانوادگی‌شان، به سمت انحصارطلبی، اقدامات خلاف قانون یا خلاف عرف بروند. همین باعث بقای آنها شده است، تا جایی که امروز شاهد هستیم ۷۰ درصد GDP جهان توسط کسب‌وکار‌های خانوادگی تولید می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: ما در کشور خودمان پیشینه بسیار طولانی در این حوزه داریم. افراد در اشکال مختلف، کسب‌وکار‌های خانوادگی دارند. بعضی‌ها صرفاً کسب‌وکار‌های خانوادگی‌اند.

معاون رئیس‌جمهور به اصل ۱۰ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: به اعتقاد ما کسب‌وکار‌های خانوادگی هم موجب تعالی و تحکیم خانواده می‌شود و هم موتور محرکه رشد اقتصادی، رفع ناترازی‌ها، حل مشکلات ملی و ایجاد توسعه پایدار می‌شود؛ بنابراین جهت‌گیری و سیاست‌های ما باید مبتنی بر توسعه کسب‌وکار‌های خانوادگی باشد و این ماموریت را معاونت امور زنان و خانواده دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.