انجام تست‌های روان‌شناسی در دوران بارداری سهم ۲۵ درصدی زنان در حوزه وکالت و کارشناسان رسمی کشور اجرای پویش با محوریت صلح و سازش در دادگستری قم فتنه انگیزی نرگس محمدی در مراسم هفتم خسرو علیکردی| آیین سوگواری یا خودنمایی سیاسی؟! حمایت اجتماعی از دختران، کلید پیشرفت کشور کامبک تماشایی تیم باتسام برابر تیم کاسپین تهران در لیگ برتر بسکتبال بررسی عملکرد تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چرا فعالیت زنان در صنعت گردشگری اهمیت دارد؟ زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، الگویی بی‌نظیر برای زوجین زنان چادری در سینمای ایران | الگو‌های دیده‌نشده و کلیشه‌هایی که تکرار می‌شوند پوششی که آرامش و زیبایی می‌آفریند | روایت بانویی که حجاب را خلاقانه بازتعریف کرده است درمان ناباروری در ایران در حال پیشرفت است تساوی نماینده خراسان رضوی در هفته ششم لیگ برتر فوتسال زنان «آن شهر شاید!» | روایتی از زنانی که برچسب نمی‌پذیرند من هنوز مادرم
سرخط خبرها
چالشی به نام اختلال یادگیری در کودکان

چالشی به نام اختلال یادگیری در کودکان

  • کد خبر: ۳۵۲۷۰۱
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۵
یک کارشناس ارشد روان‌شناسی و درمانگر اختلالات یادگیری گفت: کودکان دارای اختلالات یادگیری معمولا دارای هوش متوسط یا بالاتر از متوسط هستند، اما با برخی از انواع یادگیری مشکل دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیده زمانی اظهار کرد: یادگیری یک اختلال عصب تحولی است، یعنی در نردبان رشدی کودک و به مرور زمان خودش را نشان می‌دهد و به صورت ژنتیکی بسترش برای شخص فراهم است. اختلال یادگیری با مشکلات یادگیری متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه کودکان دارای اختلالات یادگیری معمولا دارای هوش متوسط یا بالاتر از متوسط هستند، اما با برخی از انواع یادگیری مشکل دارند، یاداور شد: ممکن است تشخیص حروف الفبا به طور جداگانه برایشان آسان باشد، اما کنار هم گذاشتن حروف برای خواندن آنها را گیج کند، یا ممکن است بستن بند کفش یا چیدن قطعات یک پازل برای آنها کاری گیج‌کننده باشد، یا ریاضی ساده چیزی غیرقابل درک باشد.

این کارشناس ارشد روان‌شناسی و درمانگر اختلالات یادگیری افزود: کودکان در سن مدرسه که هستند، اختلال یادگیری آنها به چشم می‌آید. چون مشکلاتی در خواندن، نوشتن یا ریاضی پیدا می‌کنند.

زمانی در پاسخ به این سئوال که از کجا بفهمیم که فرزندمان اختلال یادگیری دارد یا نه؟، بیان کرد: یک اختلال یادگیری همیشه آسان نیست. برای تشخیص درست معمولا توصیف دقیق معلم و والدین به متخصص کمک می‌کند. متخصص علاوه بر توصیفات دیگران به مشاهدات خود و در صورت نیاز گرفتن تست‌های مختلف مثل هوش و. نیز متکی است. بعد از طی کردن مراحل ارزیابی، متخصص می‌تواند مسئله فرزند شما را تشخیص دهد و با توجه به نوع اختلال او طرح درمان را بریزد. اختلالات یادگیری معمولا نیازمند پیگیری مستمر با تعداد جلسات بالا هستند. بسته به نوع اختلال علاوه بر درمانگر معمولا معلم خصوصیِ توانمند و آشنا با اختلالات هم توصیه می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.