صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر بهداشت گفت: آموزش پیشگیری از اتفاقاتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی بر عهده آموزش و پرورش است، چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل تغذیه ناسالم، دچار سکته قلبی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا ظفرقندی در آیین زنگ مهر و ایثار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز یکشنبه یکم مهرماه در دبیرستان دخترانه حسنیه منطقه ۲ آموزش پرورش تهران در منطقه طرشت برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر کشور با افراد سالم میسر می‌شود و سلامت جزئی از زندگی است که باید از کودکی و دانش‌آموزی به آن توجه کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره تاثیر تغذیه ناسالم بر سلامت افراد افزود: آموزش پیشگیری از اتفاقاتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی و نیز پیشگیری از تروما بر عهده آموزش و پرورش است چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل تغذیه ناسالم، دچار سکته قلبی می‌شوند.

ظفرقندی بر اجرایی کردن آموزش همگانی سلامت با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: در این خصوص با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای خواهم داشت تا بتوانیم آموزش همگانی سلامت را اجرایی و در دستور کار قرار دهیم و در حوادث مختلف به درستی عمل کنیم.

به گفته وزیر بهداشت، قسمت عمده‌ای از تروما‌ها و مرگ‌های مغزی مربوط به موتورسوارانی است که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و باید در این زمینه پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

ظفرقندی در ادامه سخنان خود با بیان این که دانش آموزان از مدرسه، اخلاق خوب، مهربانی، کمک به دیگران و دستگیری از هم‌نوع خود را یاد می‌گیرند، گفت: اولین معلم انسان خداوند متعال است. برتری به سمت و ثروت نیست؛ بلکه به علم و تقوا است.

وزیر بهداشت سابقه ۳۵ سال تدریس در مدرسه و دانشگاه را باعث افتخار خود عنوان و تصریح کرد: در دوران جنگ، دشمن بعثی به ایران حمله کرد و بسیاری از افراد را به شهادت رساند. در مدرسه‌ای که من معلم بودم ۷۵ دانش‌آموز در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و به شهادت رسیدند؛ بنابراین هزینه‌های بسیاری شده است و امروز شما دانش آموزان می‌توانید و باید باعث افتخار کشور و خانواده باشید و به قله‌های رفیع و پرافتخار علم، دانش و خدمت به مردم دست پیدا کنید.

وی به کمبود پزشک در دوران قبل از انقلاب و طبابت پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور که زبان بیماران را نیز متوجه نمی‌شدند اشاره و عنوان کرد: این درحالی است که امروزه افرادی مثل شما دانش آموزان تصمیم گرفتند و تلاش کردند بزرگ‌ترین اقدامات و فعالیت‌های پزشکی را در کشور رقم زدند و افتخار آفرینی کردند به نحوی که در سال‌های اخیر و تنها در بیمارستان امام خمینی (ره) یک هزار و ۸۰۰ پیوند کبد انجام شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.