کاهش دید رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد- سرخس براثر گرد و خاک (۴ مهر ۱۴۰۳) رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: رفع موانع حضور یوز در زیستگاه‌ها در اولویت قرار دارد بیش از ۷۱۳ تن فراورده غیربهداشتی در خراسان رضوی ضبط شد (۴ مهر ۱۴۰۳) همه چیز در مورد افسردگی پاییز نکاتی که رعایت آن‌ها آپارتمان نشینیِ خویشاوندی را شیرین‌تر می‌کند | در همسایگی خویشاوندی آغاز ثبت‌نام پنجمین مرحله کاروان‌های عمره مفرده خراسان رضوی آخرین وضعیت هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای مشهد تا یکشنبه هفته آینده «آزمون جامع» مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان چه زمانی برگزار می‌شود؟ ترافیک پرحجم در پل انقلاب اسلامی، میدان آزادی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۴ مهر ۱۴۰۳) اعلام زمان آزمون جامع گردشگری تأکید مجدد وزارت آموزش و پرورش بر عدم خودداری مدارس از ثبت‌نام به بهانه داشتن نمرات ضعیف فقط ۱۵ درصد از حجم ذخیره سد‌های مشهد آب دارد شپش؛ انگلی که همه افراد خانواده را تعقیب می‌کند اعمال‌قانون ۱۹۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۴ مهر ۱۴۰۳) بازماندگان سرطان بیشتر با خطر سکته مغزی و حمله قلبی روبه‌رو هستند تعلیق ۱۱۰ وبسایت محصولات سلامت محور به دلیل عرضه کالا‌های قاچاق اجازه ورود مدیران مدارس برای رفع مشکلات سرویس دانش‌آموزان داده شد| ثبت نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سپند معاون زنان و خانواده رئیس جمهور: هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم تشریح آخرین وضعیت پرداخت معوقات پرستاران توسط رئیس کل سازمان نظام پرستاری امروز ۵ استان کشور بارانی می‌شوند (۴ مهر ۱۴۰۳) بهترین خوراکی‌ها برای دیابتی‌ها کدام‌اند؟ زردآلو، میوه‌‌ای که معجزه‌آسا یبوست را رفع می‌کند پاسخ آموزش و پرورش به اظهارات اولیای دانش‌آموزان برای نبود معلم: کلاس‌های فاقد معلم را اعلام کنید، برطرف می‌کنیم
سرخط خبرها

بازماندگان سرطان بیشتر با خطر سکته مغزی و حمله قلبی روبه‌رو هستند

  • کد خبر: ۲۹۰۴۹۵
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
بازماندگان سرطان بیشتر با خطر سکته مغزی و حمله قلبی روبه‌رو هستند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر بازمانده از سرطان بیشتر در معرض سکته مغزی، حملات قلبی و بستری‌شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس این مطالعه که توسط دانشگاه موناش استرالیا منتشر شد، میزان سکته مغزی، حمله قلبی و بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی برای بزرگسالان ۷۰ ساله و بالاتر که به سرطان مبتلا شده بودند دو برابر بیشتر از افراد دیگر بود.

تیم تحقیق داده‌های مطالعه طولانی‌مدت آسپرین در کاهش رویداد‌ها در افراد مسن (ASPREE) را که بر روی ۱۵۴۵۴ شرکت‌کننده ۷۰ ساله و بالاتر در ایالات متحده و استرالیا انجام شد، تجزیه و تحلیل کردند.

از ۱۵۴۵۴ شرکت کننده، ۱۳۹۲ نفر در یک بازه زمانی متوسط ۴.۶ سال به سرطان مبتلا شدند.

این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به سرطان‌های متاستاتیک، خون و ریه بیشتر احتمال دارد که یک رویداد بیماری قلبی عروقی مانند سکته، حمله قلبی یا بستری شدن در بیمارستان را تجربه کنند.

شیمی درمانی در مقایسه با سایر درمان‌های سرطان با دو برابر شدن خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط بود.

«سوزان اورچارد»، نویسنده ارشد این تحقیق، گفت: «این نکته مثبتی است که افراد بیشتری از سرطان جان سالم به در می‌برند و عمر طولانی دارند. اما این بدان معناست که ما گروهی رو به رشد از افراد مسن داریم که ممکن است در معرض خطر بیماری‌های مربوط به خود بیماری و همچنین درمان آن باشند.»

او گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که سرطان و درمان سرطان را تجربه کرده‌اند با خطر بالای بیماری قلبی عروقی روبرو هستند. اگرچه این خبر برای بیماران سرطانی ناخوشایند است، اما خطر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی را می‌توان با غربالگری زودهنگام و اقدامات پیشگیرانه کاهش داد.»

پروژه ASPREE در حال انجام با هدف کشف راه‌های جدید برای حفظ سلامت، کیفیت زندگی و استقلال با افزایش سن است. این تحقیق توسط دانشگاه موناش و مرکز تحقیقات بالینی برمن در ایالات متحده انجام می‌شود.

منبع: سلامت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->