صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رابطه نماز با امام زمان (عج)

  • کد خبر: ۲۹۱۲۸۶
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
نماز انسان وقتی ارزش دارد و از انسان دستگیری می‌کند که او تحت ولایت امام زمانش باشد و این نماز کمکش کند که به حضرت، نزدیک و نزدیک‌تر بشود و صراط مستقیم بی‌شک اشاره به وجود مبارک امام‌زمان (عج) است.

در هر نماز هدایت به‌سوی صراط مستقیم را از خداوند می‌خواهیم. صراط مستقیم طبق آیات و روایات ما، امام زمان (عج) است. نمازی نماز است که تو را به امام زمان (عج) نزدیک کند. اهدناالصراط‌المستقیم درواقع یعنی خدایا، مرا به مهدی برسان!
مطلبی که ذهن انسان را به خودش مشغول می‌کند، این است که مایی که رابطه‌ای با امام زمان نداریم و کاری در زندگی برای حضرت انجام نداده‌ایم، چطور رویمان می‌شود در سختی‌ها بگوییم یا صاحب‌الزمان و از او کمک بگیریم؟

هیچ با خودمان اندیشه کرده‌ایم که قاتلان امام‌حسین (ع) و قاتل امیرالمؤمنین (ع) هم نماز می‌خواندند؟ نماز انسان وقتی ارزش دارد و از انسان دستگیری می‌کند که او تحت ولایت امام زمانش باشد و این نماز کمکش کند که به حضرت، نزدیک و نزدیک‌تر بشود و صراط مستقیم بی‌شک اشاره به وجود مبارک امام‌زمان (عج) است.

آیت‌ا... بهجت (ره) دو ویژگی منحصربه‌فرد داشت که وقتی ایشان را یاد می‌کنیم، این دو ویژگی به ذهن ما می‌آید؛ اولین ویژگی، نماز آیت‌ا... بهجت بود. ایشان تبلور نماز بود. خیلی از افراد از جا‌های مختلف کشور، می‌آمدند که فقط در نماز آیت‌ا... شرکت کنند و برمی‌گشتند. آیت‌ا... معمولا هیچ صحبت یا سخنرانی نمی‌کردند؛ هر خبری بود، در نماز ایشان بود که مردم با اشک ایشان در نماز، اشک می‌ریختند و منقلب می‌شدند و تغییر می‌کردند. 

امام‌خمینی (ره) فرزندشان را توصیه می‌کردند که در نماز آیت‌ا... بهجت شرکت کند، اما وقتی می‌خواهیم راز این نماز را پیگیری کنیم، آن‌گاه که از خود آیت‌ا... بهجت می‌پرسیم چه کنیم تا نمازمان درست بشود، ایشان می‌گوید «توسل به امام زمان (عج) که تجسم عینی و حقیقت نماز امام زمان است». بله، دومین ویژگی منحصربه‌فرد آیت‌ا... بهجت، ارتباط ایشان با امام‌زمان (عج) بود که راز اوج ایشان در عبودیت و قربشان در نماز و نماز باحال ایشان، همین ارتباط وثیق بود که در جملات معروفی از ایشان آمده است:

تا رابطه ما با ولی امر، امام‌زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد و قوت رابطه ما با ولی امر (عج) هم در اصلاح نفس است. در جمله دیگری می‌گویند: «اصلاح نماز، مستلزم اصلاح ظاهر و باطن و دوری از منکرات ظاهریه و باطنیه است و از راه‌های اصلاح نماز، توسل جدی درحال شروع نماز به حضرت ولی عصر (عج) است».

تقرب و رسیدن به خدا جز از طریق ارتباط قلبی و اطاعت از حضرت ممکن نیست. اگر نماز سعی در جهت دیدار یار است، حلقه وصل وجود مبارک انسان کامل، حضرت بقیه‌ا...، امام‌زمان (عج) است. مهدی جان، ما را از یاران خودت و در مسیر خودت قرار بده و با لطف و عنایت و دعای مقبول خودت، عبادات و زندگی ما را اصلاح فرما!

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.