میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟ دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند برپایی کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی برای بانوان زائر در حرم مطهر ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند
سرخط خبرها
در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید

در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید

  • کد خبر: ۲۲۸۷۶۴
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش‌نامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، اعلام کرد: ثبت همه موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها الزامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، در این بخش‌نامه آمده است: با توجه به اینکه مقرر است عملکرد بیمارستان‌ها و پزشکان در اجرای بخش‌نامه‌های ابلاغی و خواستگاه خانواده‌ها در امر سزارین غیرضرور تقویمی و تبعات ناخواسته تحمیلی به حوزه سلامت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، ضروری است برنامه‌ریزی به‌منظور حضور تمام‌وقت کارشناس نظارت در اتاق عمل بیمارستان‌های دارای بلوک زایمان دارای افزایش آماری سزارین، به‌منظور ثبت موالید مطابق با جدول مذکور انجام شود.

در این بخش‌نامه ضمن الزام ثبت همه موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها، بر گزارش هرگونه تحمیل شرایط غیرعادی به اتاق‌های عمل از جمله لغو سایر عمل‌های جراحی، فراخوان‌های نیروی انسانی، اشغال تخت‌های NICU و نیاز به تخت‌های مازاد، افزایش درخواست و نیاز به فراورده‌های خونی، عوارض ناخواسته و مرگ‌ومیر مادر و نوزاد، تصریح شده است.

گفتنی است با توجه به اینکه روز سوم خرداد ۱۴۰۳ به عنوان یک روز با تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) در تقویم امسال وجود دارد، بسیاری از بانوان همانند سال‌های گذشته در این تاریخ‌های رند برای انجام سزارین نوزاد خود اقدام می‌کنند؛ به همین دلیل وزارت بهداشت این بخش‌نامه را برای جلوگیری از چنین‌اقدامی صادر کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.