صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دومین همایش ملی «پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت» در مشهد آغاز شد

  • کد خبر: ۲۹۴۷۸۲
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
دومین همایش ملی «پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت» با حضور پژوهشگران، متخصصان و اساتید حوزه تغذیه و فناوری امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳) در کلانشهر مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدمحمدعلی رضوی، دبیر این همایش، گفت: این همایش به مناسبت ۲۵ مهر ماه و همزمان با روز جهانی غذا با هدف بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های حوزه غذا با حضور پژوهشگران و اندیشمندان برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش در قالب محور‌های تولید و فرآوری غذا، جامعه و دسترسی به غذا، مصرف و سلامت غذا، تاب‌آوری، ثبات و پایداری و با ارائه مقالات مرتبط با همین موضوعات آغاز شده است.

رضوی با بیان اینکه این همایش به مدت یک روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه علمی این همایش رسیده است که ۱۰۴ عنوان آن در قالب پوستر، سخنرانی و... ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با همکاری صنایع، نهاد‌های آموزشی و اجرایی با هدف تولید، گسترش و انتشار دانش، سیاست گذاری و ترویج سیاست‌های مبتنی بر قوانین، توسعه زیرساخت‌ها و تبادل دستاورد‌های پژوهشی در حوزه امنیت و ایمنی غذا که در نهایت به ارتقاء سلامت جامعه منجر خواهد شد اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

دبیر این همایش اظهار امیدواری کرد که با مشارکت گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه‌های مرتبط اعم از علوم کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشت، پزشکی، مسوولان اجرایی و نمایندگان نهاد‌های قانونگذاری، دستاورد‌های همایش به ارتقاء سلامت جامعه و مصرف کنندگان منجر شود.

۱۶ اکتبر مصادف با ۲۵ مهر ماه «روز جهانی غذا» نام‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.