شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است
سرخط خبرها

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر

  • کد خبر: ۱۰۰۰۰۹
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر
عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند و تعامل آن‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در گفت‌و‌گویی پیرامون آسفالت مورد استفاده در مشهد اظهار کرد: از ۶۲ میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد، حدود ۴۳ میلیون متر مربع شامل معابر سواره و حدود ۱۹ میلیون مترمربع شامل پیاده‌رو و آیلند می‌باشد که وسعت این سطح عظیم از معابر، اهمیت توجه به تعامل با سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی که اقدام به حفاری در معابر می‌نمایند را ضروری می‌سازد.

وی افزود: نکته مهم آن است که طبق استاندارد‌های جهانی، مواردی به عنوان خرابی آسفالت در نظر گرفته می‌شوند که مخرب‌ترین آن مسئله حفاری یک معبر است؛ در واقع زمانی که حفاری در یک معبر صورت می‌گیرد، از نظر رده‌بندی خرابی معابر، هم‌تراز با یک معبر خاکی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اولویت داشتن معبر، بهبود شاخص وضعیت بهسازی معابر سطح شهر، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی، برنامه هماهنگ شهری جهت جلوگیری از دوباره کاری توسط سامانه حفاری و استفاده حداکثری از فصول مناسب کار، از جمله مسائلی است که در برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت معابر شهر در نظر گرفته می‌شود.

دبیریان گفت: در حال حاضر با عنایت به نظارت و پایش‌های انجام شده در مراحل تولید، حمل و پخش آسفالت، بنا به مستندات آزمایشگاهی، آسفالت مورد استفاده در مشهد از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ بنا به شواهد موجود در معابری که از عمر آن ده‌ها سال می‌گذرد و حفاری در محل صورت نگرفته است، مرمت‌ها به خوبی انجام پذیرفته و معبر همچنان در حال سرویس‌دهی مناسب است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند، بیان کرد: تعامل این دستگاه‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ این در عین حالی است که مطابق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری و آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های مجری پروژه‌های حفاری مکلف به ارائه طرح‌های خود به شهرداری و اخذ مجوز از آن می‌باشند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیان کرد: بدیهی است عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری، عملاً تاکنون امکان هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی را به دلیل اینکه هر یک تابع وزارتخانه مجزا هستند فراهم ننموده است؛ از همین رو تا زمان تحقق این امر، هماهنگی دستگاه‌های مذکور با مدیریت شهری در ماموریت‌های ذکر شده ضروری قلمداد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->