شهردار مشهد مقدس: درس شهید رئیسی این است که پای کار ولایت باشیم و فقط برای مردم کار کنیم بهره برداری از فرهنگسرای بهرمان و ۲ پروژه محوری در منطقه پنج مشهد تقدیر عضو شورای شهر مشهد از عملکرد شهرداری در ساخت قطار شهری کمتر از یک درصد، سهم خراسان‌ رضوی از شبکه آزادراهی کشور| فقط پنج درصد منابع بانکی کشور در اختیار استان است آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار شد| رونمایی از کتاب ۵۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی یکی از چالش‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی، کمبود زمین است پایان خرداد ۱۴۰۴، پایان مشکلات کارگاه خط ۲  قطار شهری مشهد | پاسخ به مطالبات ساکنان طبرسی شمالی ۵۸ سه کیلوگرم تریاک از معده سه قاچاقچی در تربت‌حیدریه کشف شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) عارف: خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران غنی سازی در خاک ایران است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید از‌ ام‌القری اسلام و حرمی که شهید سلیمانی به‌درستی نام گذاشت، صیانت کنیم از سردیس شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه رونمایی شد + فیلم بوستان‌های کرامت و اسماعیل‌آباد مشهد آماده افتتاح هستند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: احداث ۷ کیلومتر مترو در دوره ششم معادل ۲۰ درصد اقدامات ۲۵ سال گذشته است افتتاح ۹۴ پروژه فضای سبز در ۷ منطقه مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهید رئیسی فتح‌الفتوح امام(ره) در تربیت مردم ازخودگذشته و کارآمد بود + فیلم دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طراحی الگوی حکمرانی شهید رئیسی با مشارکت بیش از ۸۰۰ اندیشمند خبر داد + فیلم برای اولین‌بار در کشور و با مشارکت مدیریت شهری مشهد املاک قولنامه‌ای سامان‌دهی می‌شود محسن رضایی در مشهد: حکمرانی سیدابراهیم رئیسی، عبور از تردید در روابط بین‌الملل بود هوای مشهد همچنان آلوده است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری، زمان خدمات ویژه و تلاش شبانه‌روزی است اکران گسترده شهری در مشهد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت
سرخط خبرها

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر

  • کد خبر: ۱۰۰۰۰۹
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر
عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند و تعامل آن‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در گفت‌و‌گویی پیرامون آسفالت مورد استفاده در مشهد اظهار کرد: از ۶۲ میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد، حدود ۴۳ میلیون متر مربع شامل معابر سواره و حدود ۱۹ میلیون مترمربع شامل پیاده‌رو و آیلند می‌باشد که وسعت این سطح عظیم از معابر، اهمیت توجه به تعامل با سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی که اقدام به حفاری در معابر می‌نمایند را ضروری می‌سازد.

وی افزود: نکته مهم آن است که طبق استاندارد‌های جهانی، مواردی به عنوان خرابی آسفالت در نظر گرفته می‌شوند که مخرب‌ترین آن مسئله حفاری یک معبر است؛ در واقع زمانی که حفاری در یک معبر صورت می‌گیرد، از نظر رده‌بندی خرابی معابر، هم‌تراز با یک معبر خاکی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اولویت داشتن معبر، بهبود شاخص وضعیت بهسازی معابر سطح شهر، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی، برنامه هماهنگ شهری جهت جلوگیری از دوباره کاری توسط سامانه حفاری و استفاده حداکثری از فصول مناسب کار، از جمله مسائلی است که در برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت معابر شهر در نظر گرفته می‌شود.

دبیریان گفت: در حال حاضر با عنایت به نظارت و پایش‌های انجام شده در مراحل تولید، حمل و پخش آسفالت، بنا به مستندات آزمایشگاهی، آسفالت مورد استفاده در مشهد از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ بنا به شواهد موجود در معابری که از عمر آن ده‌ها سال می‌گذرد و حفاری در محل صورت نگرفته است، مرمت‌ها به خوبی انجام پذیرفته و معبر همچنان در حال سرویس‌دهی مناسب است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند، بیان کرد: تعامل این دستگاه‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ این در عین حالی است که مطابق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری و آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های مجری پروژه‌های حفاری مکلف به ارائه طرح‌های خود به شهرداری و اخذ مجوز از آن می‌باشند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیان کرد: بدیهی است عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری، عملاً تاکنون امکان هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی را به دلیل اینکه هر یک تابع وزارتخانه مجزا هستند فراهم ننموده است؛ از همین رو تا زمان تحقق این امر، هماهنگی دستگاه‌های مذکور با مدیریت شهری در ماموریت‌های ذکر شده ضروری قلمداد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->