انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد ذخایر خونی در مشهد رو‌به‌کاهش است هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم
سرخط خبرها

کاشت دو هزار قطعه درخت به نام شهدا در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۲۸۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کاشت دو هزار قطعه درخت به نام شهدا در مشهد
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز به‌مناسبت ولادت امام حسین (ع) دو هزار قطعه درخت به نام شهدا کاشته شد تا سایه درختان با نام شهدا استوار و صدقه جاری باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی در مراسم روز درختکاری که همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و گرامی‌داشت مقام پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، به کاشت بیش از ۳۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در سال جاری اشاره و اظهار کرد: امروز به مناسبت ولادت امام حسین (ع) دو هزار قطعه درخت به نام شهدا کاشته شد تا سایه درختان با نام شهدا استوار و صدقه جاری باشد.

وی افزود: پاسداران ما اصل و نهال درخت‌های انقلاب هستند و همانطور که درختان ریشه‌های ما هستند، پاسداران کشور نیز ریشه‌های این کشور هستند.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به پیام دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر، بیان کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا با همکاری معاونت خدمات شهری و آرامستان‌های شهرداری مشهد موضوع وقف سبز را اجرایی کنیم و امیدوارم با همراهی مسئولان و مردم، شهری سبز و کشوری سرسبز داشته باشیم.

کاشت درخت با هدف خوشایندسازی فضای پادگان و افزایش روحیه سربازان

 سرتیپ دوم پاسدار حسن رجب‌زاده، فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه پاسداران نیز در این مراسم گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت سربازی عبادت است لذا با تاکید مقام رهبری برای خوشایندسازی فضای پادگان و افزایش روحیه سربازان باتوجه به برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید، دو هزار اصله درخت به نام دو هزار شهید کاشته می‌شود.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت، اظهار کرد: در هر کشوری برای رسیدن به پیشرفت و توسعه، امنیت حرف اول را می‌زند و عزیزانی که در این مجموعه خدمت می‌کنند، برای امنیت کشور، جامعه و حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های آن است.

وی افزود: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت سربازی عبادت است لذا با تاکید مقام رهبری برای خوشایندسازی فضای پادگان و افزایش روحیه آنان باتوجه به برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید، دو هزار اصله درخت به نام دو هزار شهید کاشته می‌شود.

تاکید مقام معظم رهبری بر سنت حسنه درختکاری به صورت عملی و نظری

سید حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حضرت آقا بار‌ها به صورت نظری و عملی در خصوص سنت حسنه درختکاری تاکید کرده‌اند و ان شاء الله بتوانیم در این حوزه قدم‌های موثری برداریم.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت، اظهار کرد: امروز روز بسیار بزرگی برای کشور ما است و ان شاء الله بتوانیم در حوزه‌های مختلف کارگشای شهر خوب امام رضا (ع) باشیم.

وی افزود: حضرت آقا بار‌ها به صورت نظری و عملی در خصوص سنت حسنه درختکاری تاکید کرده‌اند و ان شاء الله بتوانیم در این حوزه قدم‌های موثری برداریم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در خصوص سلامت عمومی که اولویت مهم شورای ششم و در راس آن کمیسیون ورزش و جوانان است نیز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اقدامات موثری را انجام می‌دهیم تا به تکالیف خود عمل کرده و تلاش کنیم این دوره جزو بهترین دوره‌های شهر امام رضا (ع) باشد.

مشهد، جلودار اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر

علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همه ساله مقام معظم رهبری کاشت درخت را انجام می‌دهند و چند سال است که ایشان بر موضوع کاشت درختان مثمر تاکید دارند و با افتخار اعلام می‌کنم که شهرداری مشهد جلودار اجرای این فرمان رهبری است و در پویش درختکاری بیش از ۷۰ هزار درخت مثمر کاشته است.

وی اظهار کرد: اگر طلا را بدل به طلا کنیم کاری پسندیده و هنرمندانه است، اما اگر خاک را بدل به طلا کنیم، کیمیاگری و ستودنی است.

وی ادامه داد: اگر امروز مجموعه شهرداری‌های کشور و مشهد بنا بر وظیفه ذاتی، عملکردی و قانونی خود فضای سبز احداث می‌کند، کاری هنرمندانه به مثابه تبدیل قطعه طلا به اثر زینتی است، اما اگر خون، آتش و خاک را بدل به سبزی کنند، کیمیاگری است که به نوعی توسط سردار دل‌ها و طلایه‌دار کیمیاگری سردار سلیمانی صورت گرفت.


وی افزود: همه ساله مقام معظم رهبری کاشت درخت را انجام می‌دهند و چند سال است که ایشان بر موضوع کاشت درختان مثمر تاکید دارند و با افتخار اعلام می‌کنم که شهرداری مشهد جلودار اجرای این فرمان رهبری است و در پویش درختکاری بیش از ۷۰ هزار درخت مثمر را کاشته است.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->