روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد خوردن یک وعده ۱۴۰ گرمی سیب‌زمینی سرخ‌شده برابر با کشیدن ۲۵ نخ سیگار چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند
سرخط خبرها

جزئیاتی از افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی معلمان

  • کد خبر: ۱۰۱۵۷۰
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
  • ۴
جزئیاتی از افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی معلمان
با تأیید شورای نگهبان مطالبه ۱۰ ساله فرهنگیان در زمینه اجرای لایحه رتبه بندی معلمان محقق و بالاخره این لایحه تبدیل به قانون شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته اعلام کرد لایحه نظام رتبه بندی معلمان تأیید شده. آقای هادی طحان نظیف گفت: لایحه نظام رتبه بندی که در مراحل قبل از سوی شورای نگهبان با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، در جلسه امروز این شورا بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. نمایندگان مجلس دیروز خارج از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، ایراد‌های باقی مانده لایحه نظام رتبه بندی معلمان را رفع کردند.

کدام گروه از فرهنگیان مشمول رتبه بندی هستند؟

بر اساس قانون رتبه بندی معلمان، تمامی کارکنان وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد

افزایش حداقل  ۴۵ درصدی حقوق ها

بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته در این قانون، اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد افزایش دارد.

حقوق کدام گروه از فرهنگیان دو برابر می شود؟

پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق را خواهند داشت که این افزایش در سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه بندی لحاظ می‌شود. 

اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای رتبه بندی

۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

فرهنگیان بازنشسته شامل رتبه بندی می شوند؟

طبق اصلاحات رتبه‌بندی معلمان، فوق‌العاده رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود؛ معلمان بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول این قانون نمی‌شوند همچنین به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، اعتبار اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شد.

نحوه گروه بندی معلمان چگونه است؟

همچنین طبق اصلاحات رتبه‌بندی معلمان؛ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند؛ کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده‌اند نیز مشمول این قانون می شوند.

کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل ۵ سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین‌نامه اجرائی این قانون خواهد بود.

همچنین حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب(۱۵) و(۲۱) سال است و ارفاقات مذکور در تبصره‌های (۱) و (۲) این ماده، از این مدت کسر می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ح احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
به شما چه ربطی داره. این رسانه ها یک سال است همش رتبه رتبه می کنند. داداش این رتبه بندی نیست بلکه حقه بندی و ناقص بندی. اگر راست می گویید و مدعی رسانه بوذن هستید بروید در مورد رتبه بندی واقعی و قانونی مطالعه کنید بعد بیایید تیتر بزنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
این افزایش چند درصدی نسبت به حقوق پایه ای که معلمان میگیرند هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
0
سلام ضمن تبریک به شاغلین حال حاضر به هرشکل این قانون پس از سالها در شرف اجرایی شدن و پابه پای شاغلین
بازنشستگان فرهنگی نیز در تجمعات مسالمت آمیز درخواست اجرای این قانون را داشتند و به محض تصویب نهایی قانون رتبه بندی ، بازنشستگان از طرح رتبه بندی خارج شده اند و از طرفی دولت محترم نیز طرح متناسب سازی یا همان سازی حقوق بازنشستگان را از مجلس محترم پس گرفت و به هرشکل در این میانه عملا شاغلین فرهنگی از این قانون بهره می برند
مبارکتان باد
اما یک سوال
ما بازنشستگان هم سالیان سال منتظر اجرایی شدن این قانون بودم اما طبق قانون بازنشسته و از این طرح محروم شده ایم
آیا گناه ما بازنشستگان بود که این طرح 12 سال به تعویق افتاد؟؟؟؟
آیا با پایان دوران اشتغال و اعلام عدم نیاز به ادامه ی اشتغال در ادارات تابعه گناه ما بود که ده سال دیگر باید سپری می شد تا این قانون در پایان سال 1400 تصویب و اجرایی شد؟؟؟؟
از دولت محترم ما بازنشستگان تقاضاداریم هرچه سریعتر قانون همسان سازی یا متناسب سازی را مجددا به مجلس عودت و تقدیم تا بازنشستگان از این قانون استفاده نمایند

و در آخر همکاران شاغل گرامی
تصور می فرمایید ما بازنشستگان که تا چند سال قبل در حال خدمت و تدریس و بیش از هزار ساعت آموزش های ضمن خدمت و معلم نمونه ی استان شده ایم در ناز و نعمت هستیم؟؟؟
ما بازنشستگان دارای نوه و عروس و داماد و مخارج امور درمانی ما قطعاً بیش از شاغلین است
شما سلامت باشید و بهروز و پیروز
یک فرهنگی بازنشسته
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
0
آقای وزیر چندین بار گغته ایم اینقدر اخبار فرهنگیان را رسانه ای نکنید این همه هیاهو ولی هیچی اضافه نشده رقت در دیون!!! آنهم چند ماه دیگه پرداخت میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->