شهردار مشهد: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است «مشهد چهره»، بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳) منشأ آلودگی هوای امروز مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گردوغبار است (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزاری سومین جلسه هیئت دوام ثامن مشهد با محوریت اخلاق و مهدویت و گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله فضاسازی شهر مشهد متناسب با شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ۱.۲ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد روکش آسفالت شده است نام‌گذاری معبری در مشهد به نام «شهید سیدحسن نصرالله» ساماندهی بالغ بر ۱۴ هزار کارگر در ایست‌کار‌های سطح شهر مشهد اعمال‌قانون ۲۰۹۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند مشهدی: درخت‌های آسیب‌رسان را هرس کنید پایان ترافیک میدان خیام مشهد تا تابستان ۱۴۰۴ نیاز به بازشناسی جاذبه‌های گردشگری مشهد | نواختن زنگ گردشگری و صلح در مدرسه مهر علوی ثبت تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی لغزندگی سطح معابر در محور تربت حیدریه_باغچه (۸ مهر ۱۴۰۳) اجتماع «حزب‌الله زنده است» در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود بیانیه‌ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی شهادت سید حسن نصرالله پیام شهردار مشهدمقدس در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در لبنان آمادگی جامعه سازمان بسیج شهرداری مشهد برای جهاد با دشمن صهیونیستی برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته گردشگری در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

یادمان گذر سیاوش از آتش در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۰۲۵۰۲
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
یادمان گذر سیاوش از آتش در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد
یادمان گذر سیاوش از آتش از مجموعه دویست اثر جشنواره هنر‌های شهری در بهار ۱۴۰۱، در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یادمان «گذر سیاوش از آتش» از مجموعه هشت المان پیش‌بینی شده برای پیش‌خوان آرامگاه فردوسی است که همزمان با بهار ۱۴۰۱ به مرحله اجرا رسید.

«گذر سیاوش از آتش» از داستان‌های معروف شاهنامه فردوسی است که روایت‌گر لحظه خروج سیاوش از آتش است. این اثر هنری فاخر توسط هنرمند استاد ضیاءالدینی ساخته شده است. گفتنی است در این مراسم «مجید طهوریان‌عسکری» رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی حضور داشتند.

 اولویت ما احیای توس است

عضور هیات رئیسه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه نگاه و اولویت ما احیای توس است، گفت: اینجا قطعه‌ای در پازل نگاه انقلابی ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مجید طهوریان‌عسکری در مراسم رونمایی از المان گذر سیاوش، اظهار کرد: توجه به توس، مشاهیر و حوزه تاریخی یکی از نکات مهم و جدی است که باید به آن توجه کرد و این موضوعات برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه مصوبات پیشنهادی برای سفر رئیس جمهوری، توجه بر دیوار تاریخی توس آمده است. عضو هیئت رئیسه شورای شهر همچنین از مسئولان شهر و استان و اصحاب رسانه درخواست کرد تا احیای دیوار توس را پیگیری کنند.

طهوریان‌عسکری ضمن اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که شهر توس رونق بگیرد، تصریح کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا این مکان را به ثبت جهانی برساند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا مردم نیز در کنار مدیران به حفظ آثار فرهنگی و تاریخی اهتمام داشته باشند، زیرا در نهایت همه این اتفاقات ملزم توجه مردم به تاریخ است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->