حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۳۸۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد از برقی شدن خط یک "بی. آر. تی" از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به پلاک گذاری نشدن اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال گذشته گفت: واقعیت این گونه است که مجموعه شهرداری مشهد تا امروز هیچ قراردادی برای خرید اتوبوس برقی منعقد نکرده است؛ بنابراین قراردادی برای خرید نداشتیم که شرکت سازنده به تعهدش عمل نکرده یا در آن تأخیر ایجاد شده باشد.

وی افزود: در گذشته یک قرارداد پروژه نوآورانه و پژوهشی مشترک بین مجموعه مپنا و شهرداری مشهد امضا شده بود که براساس آن شهرداری مشهد اتاق و شاسی اتوبوس را باید در اختیار شرکت مپنا قرار می‌داد و این شرکت این شاسی اتوبوس را به عنوان کاری پژوهشی به اتوبوس برقی تبدیل می‌کرد تا روی آن بررسی و مطالعه شود و درنهایت پس از ساخت، قرارداد خرید منعقد شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از انعقاد این قرارداد، شرکت مپنا با یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس، شرکتی تأسیس و به ما اعلام کرد این شرکت توان ساخت اتاق و شاسی اتوبوس را هم دارد؛ در این مقطع، قرارداد به تولید کامل یک دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت هزینه ساخت ۵۰ درصد برعهده شهرداری مشهد و ۵۰ درصد برعهده شرکت مپنا تغییر کرد.

نیشابوری با بیان اینکه در این مقطع هم قرارداد خریدی وجود نداشته و بیشتر در این قرارداد موضوع حمایت از شرکت دانش بنیان برای انجام یک کار نوآورانه مطرح بوده است، تصریح کرد: درنهایت این قرارداد به تولید یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت ایران برای اولین بار در کشور در شهر مشهد منجر شد که این اتوبوس در خرداد سال گذشته در مشهد رونمایی شد.
وی ادامه داد: پس از مراسم رونمایی، خودرو مدنظر به مدت یک هفته در خط یک بی آرتی مشهد زیر بار رفت و مراحل آزمایش اولیه آن در خط انجام شد و پس از آن خودرو برای اخذ مجوز‌های لازم و تأییدیه‌های استاندارد و درنهایت پلاک گذاری به تهران فرستاده شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد گفت: باتوجه به اینکه پیش از این نمونه‌ای از اتوبوس برقی در کشور وجود نداشته است، مراحل دریافت مجوز‌ها و شماره گذاری برای این نوع اتوبوس نیز تعریف نشده بود که این مسئله سبب زمان برشدن مراحل مختلف کار شد؛ براساس قرارداد امضاشده، اتوبوس برقی ساخته شده باید تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌شد که این اتفاق رخ نداد و شرکت درخواست تمدید زمان کرد که ما نیز موافقت کردیم تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فرایند دریافت تأییدیه‌ها و پلاک گذاری تمدید شود.

وی بیان کرد: پس از اینکه اتوبوس برقی ساخته شده پلاک گذاری شود، مالکیت آن با شهرداری مشهد می‌شود و در آن مرحله است که می‌توان قرارداد خرید منعقد کرد؛ باتوجه به تمدید زمانی، فرایند برقی سازی خط یک بی آرتی مشهد که مطالعه برقی سازی اش نیز انجام شده است، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به قطع برای اجراشدن برقی سازی خط یک بی آر تی، در مرحله اول باید قرارداد تهیه ۱۰ دستگاه اتوبوس و در مرحله بعد قرارداد خرید صد دستگاه اتوبوس برقی منعقد شود؛ در صورت پلاک گذاری اتوبوس برقی ساخته شده، این قرارداد در آن زمان با انجام مراحل قانونی امضا می‌شود، اما در غیر این صورت باید به سراغ مسیر‌های دیگر مانند دریافت مجوز واردات اتوبوس برقی برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->