جاده هراز مسدود شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قتل راننده تهرانی با یک گلوله در سرش هفت آسیب خطرناک تاتو و خالکوبی که از آن بی خبر هستید کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در تهران بازداشت یک زن به دلیل سرقت پست‌های مخابراتی حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان
سرخط خبرها

ساعت ۷ عصر شام بخورید، بیشتر عمر می‌کنید

  • کد خبر: ۱۰۵۸۰۴
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
ساعت ۷ عصر شام بخورید، بیشتر عمر می‌کنید
پس از کاوش در یافته‌های پژوهشگران آنان هم چنین خاطرنشان کردند که این گروه از رژیم غذایی حاوی کالری فشرده‌ای پیروی می‌کردند (آنان از زمان شام تا ناهار روز بعد به مدت ۱۷.۵ ساعت کالری کمی دریافت می‌کردند)

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که صرف شام در ساعت ۷ عصر ممکن است به شما کمک کند عمری طولانی‌تر داشته باشید.

همانطور که پیش‌تر می‌دانستید عوامل مرتبط با سبک زندگی مانند میزان ورزش روزانه و هم چنین مدت خواب شبانه بر سلامت شما تاثیر می‌گذارند و حتی ممکن است بر طول عمر شما تاثیرگذار باشند.

بر اساس مطالعه‌ای تازه که نتیجه آن در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده اکنون شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند کسانی که شام را زودتر صرف می‌کنند ممکن است برای مدت زمانی طولانی‌تر زندگی کنند.

این پژوهش بر روی جمعیت لاکوئیلا استانی در منطقه آبروزو در ایتالیا صورت گرفته است. این منطقه دارای جمعیت بالایی از افراد مسن (بین ۹۰ تا ۹۹ ساله) و افراد ۱۰۰ ساله است. در این پژوهش ۶۸ فرد ۹۰ ساله تا صد ساله مورد بررسی قرار گرفته اند. پژوهشگران دریافتند که آنان زودتر از سایرین معمولا در حدود ساعت ۷:۱۵ عصر هر شب شام خورده اند.

پس از کاوش در یافته‌های پژوهشگران آنان هم چنین خاطرنشان کردند که این گروه از رژیم غذایی حاوی کالری فشرده‌ای پیروی می‌کردند (آنان از زمان شام تا ناهار روز بعد به مدت ۱۷.۵ ساعت کالری کمی دریافت می‌کردند).

به طور کلی پاسخ دهندگان در نظرسنجی مقادیر زیادی غلات، سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات مصرف می‌کردند. در مقابل، آنان مقادیر کم گوشت، گوشت فرآوری شده و تخم مرغ و مقدار کمی شیرینی مصرف می‌کردند. آن‌ها هم چنین فعالیت بدنی خود را با کار در زمین‌های شان ادامه داده بودند.

پژوهشگران این بررسی افزوده اند:"نتایج ما اهمیت کاهش روزانه محدودیت کالری، ممانعت از استرس پس از غذای شبانه و بهینه سازی پاسخ متابولیک مرتبط با مصرف زیاد غذا‌های گیاهی و فعالیت بدنی برای طول عمر صد ساله‌های آبروزو را تایید می‌کند".

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->