حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) روسیه «هیمارس» مورد استفاده در حمله به سواستوپل را منهدم کرد + فیلم حماس: نتانیاهو موانع بیشتری را در مسیر گفت‌وگوها ایجاد می‌کند حضور مقامات ارشد آمریکا در مصر برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس در غزه شلیک ۹۳۰۰ موشک از نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته سرلشکر سلامی: آمریکا کوچک و ضعیف شده است درخواست مقتدی صدر از طرفدارانش: در مواکب حسینی پرچم فلسطین را برافرازید اردوغان به آمریکا سفر می‌کند بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم! اسماعیل هنیه به پزشکیان تبریک گفت گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه + جزئیات اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان گفتگو کردند پیام پزشکیان به سیدحسن نصرالله | حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت بایدن برای کنگره آمریکا خط و نشان کشید درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم
سرخط خبرها

علت بسته شدن مرز دوغارون چه بود؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۵۸۵۵
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
علت بسته شدن مرز دوغارون چه بود؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۱)
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان درباره اختلافات امروز میان مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان در مرز دوغارون توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در گفتگو با تسنیم درباره ماجرای امروز مرز دوغارون اظهار داشت: امروز طالبان اقدام به جاده سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.

وی افزود: در تماسی که با وزارت داخله و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شدکه اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و  مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

صبح امروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.

‎ظاهرا این امر از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده است.

‎با این حال اخباری مبنی بر درگیری مرزی صحت ندارد و ویدیوهای منتشر شده مربوط به ماجرای جاده‌سازی طالبان در مناطق مرزی است.

‎در حال حاضر مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در حال گفتگو بر سر ماجرا هستند.

‎پیگیریها نشان می‌دهد، در راستای حفظ امنیت، محموله های مختلف موجود در مرز دوغارون به پارکینگها با فاصله امن از مرز منتقل شده‌اند.

‎هم‌اکنون خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت ارائه نمی‌شود. با این حال با حداقل حضور نیروی انسانی به موارد ضروری در مرز دوغارون پاسخ داده می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->