هشدار دانشمندان: غذاهای ناسالم حتی مغز ما را هم با میکروپلاستیک‌ها پُر می‌کنند کوجیما: بعد از اتمام بازی Physint شاید یک فیلم بسازم! وزیر ارتباطات: توسعه اینترنت 5G در راه است صدور نخستین «سند اعیانی» شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) فیزیکدانان می‌گویند ما درباره چگونگی عملکرد جاذبه کاملاً اشتباه می‌کردیم دانشمندان ردپاهایی پیدا کردند که خط زمانی بشریت را ۴۰ میلیون سال به عقب می‌برد نرخ‌های پرسرعت برای کیلوبایت‌های کم‌سرعت تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود
سرخط خبرها

مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است

  • کد خبر: ۱۰۶۸۰۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است
«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».

به گزارش شهرآرانیوز، اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح می‌دهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپ‌چت شناخته می‌شود، بیشتر روی ساخت ابزار‌های واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهان‌هایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح می‌دهد:

«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمی‌کنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آن‌ها می‌خواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»

از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمی‌شود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.

با این وجود، روز به روز شرکت‌های بیشتری به سمت متاورس کشیده می‌شوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامه‌های خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایه‌گذاری کرده بود.

شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بی‌راه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستان‌های علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و به فناوری‌های آینده اشاره دارد که افراد با کمک آن‌ها می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی و سایر سیستم‌های مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته،  نام شرکت فیس‌بوک را به «متا» تغییر داد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->