جزئیاتی جدید از اپل واچ سری ۱۰ | صفحه نمایش بزرگتر و طراحی نازک‌تر قیمت گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو سامسونگ مشخص شد قابلیت ترجمه همزمان تماس‌ها با Galaxy AI به واتساپ اضافه می‌شود کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر) + آموزش وعده‌های مسعود پزشکیان درباره اینترنت و مسئله فیلترینگ چه بود؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۱۶ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۱۶ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) اولین تصاویر از گلکسی بادز ۳ سامسونگ پیش از رونمایی رسمی + عکس حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوگل پیکسل ۹ | قدرت شناسایی حتی هنگام رطوبت و چرب‌بودن دست علت ریزش قیمت بیت کوین در روز‌های اخیر چیست؟ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) معرفی بازی معمایی Boxes: Lost Fragments + دانلود اندروید و IOS مشخصات باتری و توان شارژ گوشی شیائومی ۱۵ پرو فاش شد کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) + آموزش ال‌جی پلتفرم خانه هوشمند Homey را خرید کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) توسعه هوش مصنوعی، گاز‌های گلخانه‌ای گوگل را ۴۸ درصد افزایش داده است همه‌چیز درباره ماهواره‌های ایرانی «کوثر» و «هدهد» + جزئیات
سرخط خبرها

ساخت پنل‌های خورشیدی که پس از غروب آفتاب فعال می‌مانند

  • کد خبر: ۱۰۷۰۷۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
ساخت پنل‌های خورشیدی که پس از غروب آفتاب فعال می‌مانند
طی سال‌های اخیر شاهد توجه بسیار زیاد صنایع و جوامع مختلف به انرژی‌های تجدید پذیر هستیم. در این میان انرژی خورشیدی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود که متاسفانه فقط در برخی ساعات شبانه روز امکان استفاده از آن وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنل‌های خورشیدی شکل فزاینده‌ای از انرژی‌های تجدید پذیر محسوب می‌شوند. این پنل‌ها چه در خارج از شبکه، چه در شبکه‌های کوچک یا به عنوان بخشی از سیستم‌های انرژی بزرگ استفاده شده و نسبت به بیشتر منابع انرژی شناخته شده، در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

این صفحات ویژه، تابش خورشید را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند که اغلب در باتری‌ها ذخیره می‌شود تا پس از غروب خورشید استفاده شود. نقطه ضعف بزرگ این صفحات، نیاز آن‌ها به تابش نور خورشید بوده و متاسفانه این پنل‌ها در ساعت پس از غروب دیگر کارایی ندارند.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد برای حل مشکل باتری‌های حجیم و ساعات تاریکی راه حلی جدید ارائه کرده است. بر این اساس اعضای تیم پژوهشی فوق موفق شدند یک پنل خورشیدی جدید مناسب برای شب، بسازند که انرژی مورد نیاز کاربران را در تمام ساعات شبانه روز تامین می‌کند.

این دستگاه جدید به عنوان یک پنل خورشیدی معمولی در طول ساعات روز عمل کرده و پرتو‌های انرژی خورشید را جذب می‌کند. با فرا رسیدن غروب و خنک شدن پنل خورشیدی، در دمای کمی کمتر از دمای هوا قرار می‌گیرد. به گزارش سیناپرس، این دیفرانسیل حرارتی می‌تواند توسط یک ماژول ژنراتور ترموالکتریک (TEG) مهار شود که در نتیجه ولتاژ و جریان را از گرادیان دما (یا اختلاف) تولید می‌کند.

به گفته محققان، جو اطراف سلول توسط منبع گرمایی جدید گرم می‌شود، در حقیقت زمین، گرمای خورشید را در طول روز جذب می‌کند که این انرژی حرارتی در طول شب به حیط اطراف منتقل می‌شود.

گفته می‌شود صفحات جدید طراحی شده در یک شب روشن می‌تواند ۵۰  میلی وات بر متر مربع برق، با ولتاژ مدار باز ۱۰۰  میلی ولت تولید کند. باید اذعان داشت که این یک سطح انرژی به دست آمده از صفحات خورشیدی، بسیار بالاتر از سایر تلاش‌ها برای تامین انرژی در شب است.

این دستگاه با موادی ساخته شده است که به راحتی در دسترس هستند، بنابراین تیم پژوهشی سازنده آن  امیدوار است بتواند در بسیاری از مناطق جهانی که مردم به شبکه‌های برق دسترسی ندارند، مفید باشد.  

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->