وزیر ارتباطات: توسعه اینترنت 5G در راه است صدور نخستین «سند اعیانی» شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) فیزیکدانان می‌گویند ما درباره چگونگی عملکرد جاذبه کاملاً اشتباه می‌کردیم دانشمندان ردپاهایی پیدا کردند که خط زمانی بشریت را ۴۰ میلیون سال به عقب می‌برد نرخ‌های پرسرعت برای کیلوبایت‌های کم‌سرعت تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد
سرخط خبرها

کمک موثر بازی های ویدئویی به کودکان و نوجوانان سرطانی + فیلم

  • کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
کمک موثر بازی های ویدئویی به کودکان و نوجوانان سرطانی + فیلم
پژوهش‌های پزشکی جدید نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی می‌تواند به کودکانی که از سرطان رنج می‌برند در مدیریت درد ناشی از داروها و درمان کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی گروهی از پزشکان متخصص سرطان در اسپانیا این پژوهش را در بخش اطفال بیمارستان لاپاز انجام دادند. آن‌ها می‌خواستند بدانند آیا بازی‌های کامپیوتری در تسکین درد ناشی از التهاب مخاط که نتیجه شیمیی‌درمانی و پرتو درمانی است تأثیر دارد یا نه؟

در این مطالعه پزشکان به ۲۰ کودک و نوجوان مبتلا به سرطان خون امکان پلی استیشن ویتا دادند و از آن‌ها خواستند به بازی بپردازند. آن‌ها پس از مدتی متوجه شدند مصرف مورفین در این کودکان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. بعلاوه درخواست دریافت بولوس که برای کاهش درد استفاده می‌شود نیز ۴۴ درصد کاهش داشت. بیماران این پژوهش بین ۴ تا ۱۷ سن داشتد و از التهاب مخاطی رنج می‌بردند و به همین خاطر نمی‌توانستند غذای جامد مصرف کنند و در برخی موارد اصلاً نمی‌توانستند غذا یا نوشیدنی مصرف کنند.

این کودکان به طور متوسط دو تا سه ساعت به بازی کامپیوتری مشغول شدند و در طول این مدت مجموعه‌ای از علایم فیزیکی آن‌ها اندازه‌گیری شد. بعلاوه، پس از ثبت میزان مورفین که به آن‌ها تزریق شد، پزشکان از بیماران جوان خواستند میزان و نوع درد خود را تخمین بزنند.

پژوهشگران همچنین متوجه شدند که اعصاب پاراسمپاتیک بدن بیمارانی که بازی کامپیوتری می‌کنند ۱۴ درصد بیشتر فعال بودند. اعصاب پاراسمپاتیک به نوعی در بدن حالت استراحتی ایجاد می‌کند که در درمان تأثیر مثبت دارد.

نتیجه این پژوهش در آغاز سال ۱۳۹۹ در مجله پژوهش‌های پزشکی اینترنتی منتشر شد. دکتر فرانسیسکو رینوسو باربرو مدیر بخش اطفال بیمارستان لاپاز در این باره توضیح می‌دهد: «آنچه در این مطالعه مشاهده می‌کنیم این است که وقتی کودکی مشغول بازی‌ و یا سرگرم است، میزان مصرف مورفین که برای کاهش درد لازم دارند، کاهش پیدا می‌کند. بعلاوه، از نظر روحی و روانی نیز در وضعیت بهتری است.»

اما پزشکان چطور به فکر چنین پژوهشی افتادند؟ نخستین کسی که به طور کاملاً اتفاقی متوجه تأثیر بازی کامپیوتری بر حالت روحی یک بیمار کوچک شد مونیکا استبان، مدیر یک شرکت مادریدی، بود. وی در سال ۲۰۱۰ به کودکی سرطانی یک بازی پلی استیشن هدیه داد و سریعا متوجه تأثیر مثبت بازی بر حال کودک شد. پس از مشاهده خوشحالی کودک، او موسسه‌ای به نام «خوئِگاتراپیان» تاسیس کرد که در حوزه جمع‌آوری و پخش بازی‌ در کشورهای مختلف به کودکان سرطانی فعالیت می‌کند.

این مؤسسه تا به حال هزاران دستگاه بازی کامپیوتری در اسپانیا، پرتغال، هندوراس و افغانستان توزیع کرده است. مونیکا استبان علاقه دارد فعالیت‌های مؤسسه را به سراسر جهان گسترش دهد.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->