پزشکیان وارد بصره شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد ۲۲ صهیونیست در پاسخ حزب‌الله به ترور فؤاد شکر کشته شدند انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: زیرساخت‌های عملیات انسداد مرز‌های شرقی با ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است هدیه مسعود بارزانی به پزشکیان چه بود؟ بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک اقلیم کردستان به ایران ضربه بزنند رئیس جمهور وارد «نجف اشرف» شد وزارت امور خارجه، روسای نمایندگی چند کشور اروپایی را احضار کرد معاون اول رئیس جمهوری نسبت به پیری بدنه مدیریتی کشور هشدار داد مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است وزیر امور خارجه: در سیاست همسایگی، عربستان هم مانند عراق دارای جایگاه ویژه است پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد + فیلم پزشکیان به مزار جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق ادای احترام کرد هشدار به مسافران شمال | سیلاب‌های محلی در راه مازندران مضجع مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب غبارروبی شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) مقامات ارشد نظامی ایران و عربستان در چین دیدار و گفت و گو کردند
سرخط خبرها

نجیب میقاتی: برگزاری انتخابات یک دستاورد بود

  • کد خبر: ۱۰۸۸۳۴
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
نجیب میقاتی: برگزاری انتخابات یک دستاورد بود
نخست‌وزیر لبنان برگزاری انتخابات در این کشور را یک دستاورد توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان بعد از پایان مرحله آخر رای‌گیری در انتخابات پارلمانی این کشور و بسته شدن صندوق‌های رای اعلام کرد، آنچه که امروز اتفاق افتاد یک دستاورد به تمام معناست و دولت به وظیفه خود جهت تکمیل انتخابات عمل کرده است.

میقاتی بعد از نشستی که با «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان داشت گفت که امروز دولت با همه ارکان خود از جمله ارتش و نیرو‌های امنیتی و روسای دفاتر و قضات و بیش از ۱۲۰ هزار نیرو برای این دستاورد تلاش کردند.

وی افزود، امیدواریم بعد از این انتخابات، پارلمانی تشکیل شود که با قوه مجریه بعدی همکاری لازم را داشته باشد تا از بحران کنونی خارج گردد. همچنین امیدوارم که بعد از استعفای دولت کنونی رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل دولت جدید به تعویق نیفتد.

نخست وزیر لبنان اظهار داشت، اگر تلاش‌ها و اصرار دولت و «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان و وزرای کشور و امور خارجه نبود این انتخابات برگزار نمی‌شد. همچنین مشارکت مردم در برخی از مناطق به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در مورد تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، بالاخره این انتخابات دیروز صبح در مناطق مختلف لبنان آغاز شد تا اولین انتخابات پارلمانی این کشور از زمان وقوع بحران شدید اقتصادی در این کشور باشد.

مرحله اول این انتخابات در روز‌های ۶ تا ۸ مه (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت) برای لبنانی‌های مقیم خارج برگزار شد و طبق آخرین آمار ۶۰ درصد از واجدین شرایط پای صندوق رفتند.

در مجموع ۱۰۳ لیست برای ورود به پارلمان لبنان با یکدیگر رقابت کردند، این در حالی است که در انتخابات سال ۲۰۱۸ تنها ۷۷ لیست حضور داشتند.

پارلمانِ جدیدِ لبنان برآمده از نتایج این انتخابات مسئولیت تصویب لوایح و اصلاحات فوری مورد نیاز صندوق بین المللی پول برای حمایت از لبنان را برعهده خواهد داشت که بیش از دو سال است درگیر بحران شدید اقتصادی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->