پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی بورس (سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴)| بازار قرمز می‌ماند؟ پیش‌بینی قیمت دلار (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) نرخ ارز کالاهای اساسی رسماً به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت خشکسالی، تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی را تهدید می‌کند قطعی منظم برق شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس: سرمایه‌گذار اماراتی به تعهد خود عمل کند مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: پیگیر مطالبات به‌حق نانوایان هستیم متخلفان بازار ارز و شبکه توزیع آرد نقره‌داغ شدند | ۴۱.۵ میلیارد تومان، جریمه دو شرکت متخلف در خراسان رضوی ظرفیت‌های نمایشگاه اینوکس-فاینکس | رویدادی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ثبت رکورد جدید در صادرات محصولات چاپی | درآمدزایی ۴.۵ هزار میلیارد تومانی محصولات چاپی برای خراسان رضوی آیا مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) شارژ می‌شود؟ + جزئیات فرماندار مشهد برای رفع کمبود برنج پاکستانی در شهر به وزارت جهاد کشاورزی رفت قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد سامانه یکپارچه وصول حق بیمه و مالیات ایجاد می‌شود پیش‌بینی قیمت دلار (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) عدالت به سبک وزارت نیرو پیش بینی بورس (دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴)| بورس در کُما می‌ماند؟ کاهش تعرفه گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو و شیرخشک به یک درصد پیش‌بینی نرخ دلار تا دور پنجم مذاکرات ایران و آمریکا بیت‌کوین امسال از طلا سبقت می‌گیرد؟ سقف قیمت فروش مرغ اعلام شد طلای جهانی آماده آغاز روند صعودی است؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت گازوئیل سه‌نرخی می‌شود تحرکات کم‌حجم در بورس ادامه یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: «پدیده» تنها یک طرح عمرانی نیست؛ بلکه سرمایه جمع بزرگی از مردم و خانواده‌ها در آن نهفته است روزانه بیش از ۶۵۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود
سرخط خبرها

همه پمپ‌بنزین‌ها کارت سوخت آزاد ندارند

  • کد خبر: ۱۱۱۶۰۰
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
همه پمپ‌بنزین‌ها کارت سوخت آزاد ندارند
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: هم اکنون همه جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد ندارند که البته بنا به گفته مسئولان امر، این به معنای حذف کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌داران نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اسداله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاهداران کشور اظهار داشت: چند سال گذشته شاهد تغییرات بیشتری در خصوص سهمیه کارت‌های سوخت جایگاه‌داران و تعداد جایگاه‌های دارای کارت آزاد بودیم.

وی افزود: هم‌اکنون همه جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد ندارند که البته بنا به گفته مسئولان امر، این به معنای حذف کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌داران نخواهد بود.

قلی‌زاده با بیان اینکه "تصمیم‌سازان عرصه سوخت با دلایلی نظیر سیاست‌های کنترل مصرف، تخصیص بهینه و مبارزه با قاچاق طرح‌هایی را اجرایی کردند"، گفت: ما در برخی موارد منتقد اجرای این طرح‌ها بودیم؛ چرا که جایگاه‌ها به عنوان مهمترین حلقه توزیع، در مواجهه مستقیم با مصرف کننده هستند و نتایج احتمالی اجرای این طرح‌ها برای جایگاه‌ها قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: اجرای برخی طرح‌ها یا محدودیت‌ها مستقیما باعث کاهش فروش و درآمد جایگاه‌های سوخت و زیانده شدن این اماکن می‌شود و البته باید از مسئولین در مورد میزان موفقیت این طرح‌ها توضیح خواست.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد مواردی نظیر الزام مردم به استفاده از کارت‌های شخصی، افزایش قیمت سوخت، سوخت اعتباری برای تاکسی‌های اینترنتی و وانت بارها، تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس پیمایش، کاهش کارت‌های آزاد گازوئیل در جایگاه‌های کشور، کاهش کارت‌های آزاد بنزین جایگاه‌ها در برخی مناطق مرزی و... بوده‌ایم که این طرح‌ها دارای محاسن و معایبی بوده‌اند و یقینا جایگاه‌های سوخت بیشترین آسیب‌ها را از این طرح‌ها متحمل شدند.

وی افزود: جایگاه‌داران در سیاست‌گذاری قیمت سوخت یا چگونگی تخصیص سهمیه به کارت‌ها هیچ نقشی ندارند و ما فقط می‌توانیم مشاهدات‌مان در جایگاه‌ها را که نتیجه نظرسنجی از مراجعین و تغییرات است را صادقانه به مردم بگوییم.

رئیس هیات مدیره مجموعه صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور اذعان داشت: به طور مثال، حذف کارت‌های آزاد گازوئیل مختص امسال نیست و طی سالیان قبل این اتفاق افتاده و هم اکنون اکثریت جایگاه‌ها کارت آزاد گازوئیل ندارند که فعلا از اعلام دقیق تعداد جایگاه‌های دارای کارت آزاد به دلایل مختلف صرف‌نظر میکنم.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است حق العمل جایگاه‌ها برای فروش گازوئیل بسیار کمتر از حق العمل بنزین است؛ که فروش گازوئیل برای جایگاه‌ها را زیانده کرده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه "میزان تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس عملکرد ثبت شده خودرو‌ها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود"، گفت: بعضا شاهد برخی اختلال‌ها در این مورد و یا اعتراضات رانندگان به سهمیه‌ها هستیم و مهمترین علت سردرگمی دارندگان خودرو یا شایعه سازی‌ها، اظهارات بعضا متناقض مدیران و مسئولان مختلف در موضوع سوخت و یا سکوت خبری در زمان مورد نیاز به اطلاع رسانی است.

وی افزود: ما معتقدیم تصمیم سازان بایستی قبل از تدوین طرح‌ها نظر بخش خصوصی را جویا شوند و سپس به صورت شفاف با مردم سخن بگویند تا جایگاهداران و مالکان خودرو دردسر و مشکلات آتی را متحمل نشوند که البته در دولت سیزدهم مشورت پذیری در این حوزه بیشتر دیده میشود.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تصریح کرد: اخیرا طی ماه‌های گذشته در برخی مناطق مرزی کارت‌های آزاد بنزین نیز در همه جایگاه‌ها وجود ندارد و تعداد جایگاه‌های دارای کارت کاهش داشته که البته به گفته مسئولین امر این به منزله قصد دولت مبنی بر جمع آوری کامل کارت‌های آزاد جایگاهداران نیست.

وی ادامه داد: ضمنا این جمع آوری نیازی به دستورالعمل خاص یا اقدام فیزیکی ندارد، بلکه از طریق سامانه هوشمند میتوان کارت‌های آزاد جایگاه‌های مورد نظر را از سرویس دهی خارج کرد.

قلی‌زاده با بیان اینکه "جایگاه‌داران به واسطه فروش سوخت، حق العمل دریافت میکنند و این اقدام را بر اساس نرخ‌های تکلیفی دولت که قابل نمایش روی دیسپنسر‌ها هستند انجام می‌دهند"، گفت: بدیهی است که جایگاه‌داران علاقه‌مند به فروش سوخت هستند، پس کسانی که خلاف این نظر را دارند آگاه به امور نیستند.

وی افزود: قطعا همه جایگاه‌هایی که کارت آزاد بنزین دارند، بدون محدودیت آن را در اختیار مراجعان می‌گذارند و در خصوص کارت‌های آزاد گازوئیل با احراز مشخصات خودروی استفاده کننده این اقدام انجام می‌شود و تقریبا بعید است که جایگاه‌داری خلاف این موارد عمل کند و به خودش زیان وارد نماید.

رئیس صنف جایگاهداران کشور خاطرنشان کرد: مردم هم میتوانند در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد در این خصوص با شماره‌های ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ و ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->