حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

شبکه معابر فعلی مشهد، پاسخگوی ترافیک ورودی از آزادراه مشهد-چناران نیست

  • کد خبر: ۱۱۳۰۲۱
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
شبکه معابر فعلی مشهد، پاسخگوی ترافیک ورودی از آزادراه مشهد-چناران نیست
رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: آزادراه مشهد-چناران حجم ترافیکی مضاعفی را به شبکه معابر داخل شهر وارد می‌کند؛ بر همین اساس، باید ظرفیت متناسب با آن را تامین کنیم و توزیع مناسب ترافیک را در شبکه معابر شهر داشته باشیم چرا که شبکه معابر فعلی پاسخگو نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی با اشاره به بازدید خود از پروژه آزادراه مشهد-چناران اظهارکرد: این پروژه، توسط وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در حال اجراست؛ پروژه‌ای که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و بنا به گزارش ارائه شده، تا اواخر سال ۱۴۰۲ عملیات عمرانی آن به پایان می‌رسد و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه مشهد-چناران از ابعاد مختلفی برای مدیریت شهری مشهد مقدس حائز اهمیت است، گفت: اول اینکه این پروژه از محل تقاطع ۴ سطحی آزادگان وارد شهر می‌شود؛ پس تا زمان بهره‌برداری، این تقاطع هم باید تکمیل و آماده شود.

فرهمندی افزود: اجرای حدود ۵ کیلومتر از مسیر آزادراه مشهد-چناران، حدفاصل تقاطع آزادگان تا محدوده روستای «صفی‌آباد» در تعهد شهرداری است و باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بهره‌برداری از آزادراه مشهد-چناران، بخشی از بار خودرو‌های عبوری از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) را به خود اختصاص می‌دهد که در نتیجه موجب روان‌تر شدن ترافیک در آن مسیر می‌شود.
فرهمندی با اشاره به اتصال این آزادراه به کمربندی شمالی مشهد و تاثیر بسزایی که بر بار ترانزیتی و عبوری از شهر مشهد خواهد داشت گفت: آزادراه مشهد-چناران حجم ترافیکی مضاعفی را به شبکه معابر داخل شهر وارد می‌کند؛ بر همین اساس، باید ظرفیت متناسب با آن را تامین کنیم و توزیع مناسب ترافیک را در شبکه معابر شهر داشته باشیم چرا که شبکه معابر فعلی پاسخگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیش از بهره‌برداری آزادراه مشهد-چناران باید پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی لازم در شبکه معابر شهر را داشته باشیم، اظهارکرد: اگر تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده نشود، در معابر اصلی، چون بولوار وکیل‌آباد، امام‌علی (ع) و آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی شاهد ترافیک‌های سنگین و غیرقابل تحمل در ساعات مختلف روز و به تبع آن اتلاف وقت شهروندان، آلودگی هوا، هدر رفت سوخت، تصادفات و ... خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه راهکار‌های توزیع بار ترافیکی در سطح شهر باید در سریعترین زمان ممکن شناسایی و اجرایی شود، گفت: در این خصوص، نیازمند هم‌افزایی، همفکری و تعامل در سطح استانی و شهری هستیم.

فرهمندی در ادامه به بازدید از پروژه مترو گلبهار هم اشاره داشت و افزود: این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و بخشی از مسیر به صورت تونل در حال احداث است؛ افق بهره‌برداری از این پروژه، طولانی‌تر بوده، ولی پس از افتتاح به انتهای خط ۱ قطارشهری مشهد مقدس، در انتهای بولوار وکیل‌آباد متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر، ظرفیت خط یک قطارشهری مشهد مقدس رو به تکمیل بوده و توانایی پاسخگویی به ظرفیت افزوده شده ناشی از خط گلبهار را ندارد گفت: این مهم، یکی از نگرانی‌های امروز مدیریت شهری است که باید مدنظر قرار گیرد.

فرهمندی گفت: از یک سو باید واگن‌های جدید ویژه خط یک قطارشهری را هرچه زودتر خریداری و وارد مدار خدمات‌دهی کنیم و از سوی دیگر، عملیات اجرایی خط ۳ مترو نیز با سرعت بیشتری دنبال شود تا خط گلبهار را بتوانیم به این خط متصل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->