حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

معابر فرعی مشهد در اولویت اصلی پیاده روسازی

  • کد خبر: ۱۱۴۶۸۶
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
معابر فرعی مشهد در اولویت اصلی پیاده روسازی
به گفته مدیرکل نظارت بر نگهداری زیرساخت‌های شهری، امسال ۲۵۰ هزار مترمربع از پیاده رو‌های مشهد با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان بهسازی می‌شود

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بیش از یک دهه است که شهرداری مشهد در برنامه سالانه خود موضوع پیاده روسازی را گنجاده و در این سال‌ها بخش زیادی از پیاده رو‌های معابر اصلی شهرمان بهسازی شده اند و امسال نیز بنا به گفته مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد قرار است حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از پیاده رو‌های این شهر بهسازی شود.

با وجود این مدل‌های مختلف پیاده رو‌ها در معابر فرعی و مقابل منازل همچنان ناهماهنگی زیادی در اجرای پیاده رو‌ها در معابر فرعی شهر ایجاد کرده است. ازاین رو مدیریت شهری می‌تواند با ارائه مدلی به سازندگان و مالکان نمونه‌های هماهنگ و یکپارچه‌ای از ساخت پیاده رو را پیاده سازی کند. دراین راستا این احتمال وجود دارد که در برخی کوچه‌ها و معابر فرعی شهر که قرار است منازل مسکونی جدید در آن‌ها ساخته شود مدل هماهنگی از پیاده روسازی در اختیار سازندگان و مالکان قرار گیرد.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به این موضوع که هماهنگی در پیاده رو‌های مقابل منازل و معابر فرعی شهر مشهد را شاهد نیستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت پیاده رو مقابل هر منزل توسط مالک همان خانه یا سازنده آن انجام می‌شود، هر مالک و سازنده‌ای به صورت سلیقه‌ای ارتفاع خاصی را برای اجرای پیاده رو در نظر می‌گیرد که باعث ناهماهنگی و بی نظمی معابر فرعی می‌شود.

پیاده رو هماهنگ مقابل منازل، از الزامات دریافت پروانه

بهنام خیاط با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه شهرسازی شهرداری این است که با دادن بر و کف به خیابان از این ناهماهنگی جلوگیری کند، افزود: با توجه به اینکه مشکل ناهماهنگی در پیاده رو‌ها در معابر فرعی است قصد داریم تا با معاونت شهرسازی شهرداری مشهد مذاکراتی را داشته باشیم تا در زمان ساخت منازل، مالکان و سازندگان یک تیپ مشخص از پیاده روسازی مقابل منازل داشته باشند و این موضوع ساخت مدل هماهنگ پیاده رو مقابل منازل به عنوان یک الزام در پروانه ساختمانی گنجانده شود. وی ادامه داد: امیدواریم فرایند این اقدام امسال آغاز شود و در برخی کوچه‌های شهر که معابر تازه ساز است این مدل از کار به صورت آزمایشی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه فرایند بهسازی و ساخت پیاده رو در معابر اصلی مشهد از سال ۸۸ آغاز شد، اضافه کرد: هم اکنون در شهر مشهد بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع پیاده رو وجود دارد که از این میزان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع در معابر اصلی قرار دارد.

نهضت پیاده روسازی در سال‌های اخیر

خیاط با اشاره به اینکه از ابتدای این طرح تا سال ۹۷ بهسازی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع در معابر اصلی انجام شده است، افزود: در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز بیش از یک میلیون مترمربع پیاده روسازی در معابر اصلی شهر مشهد داشته ایم که در مجموع عملیات پیاده روسازی در ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر اصلی شهر انجام شده است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد گفت: تلاش ما این است که امسال نیز همانند سال‌های گذشته پروژه‌های پیاده روسازی را با قوت ادامه دهیم. از این رو برنامه ریزی بدین صورت است که سازمان بازآفرینی ۷۰ هزار مترمربع در محلات حاشیه شهر و ۱۸۰ هزار مترمربع در حوزه نظارت بر نگهداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری پیاده روسازی داشته باشد که در مجموع امیدواریم امسال بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع از پیاده رو‌های شهر بهسازی شوند.

اعتبار ۲۵۰ میلیاردی برای پیاده رو سازی در شهر

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات در نظر گرفته شده برای پیاده روسازی ۲۵۰ میلیارد تومان است، افزود: البته فرایند کاری امسال با امضای قرارداد‌های کاری تازه آغاز شده است و با توجه به اینکه سازمان بازآفرینی به موضوع پیاده روسازی محلات ورود پیدا کرده است علاوه بر اینکه عملیات‌های پیاده روسازی در همه مناطق انجام می‌شود توجه ویژه‌ای نیز به محلات حاشیه شهر خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->