بوستان‌های کرامت و اسماعیل‌آباد مشهد آماده افتتاح هستند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: احداث ۶ کیلومتر مترو در دوره ششم معادل ۲۰ درصد اقدامات ۲۵ سال گذشته است افتتاح ۹۴ پروژه فضای سبز در ۷ منطقه مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهید رئیسی فتح‌الفتوح امام(ره) در تربیت مردم ازخودگذشته و کارآمد بود دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طراحی الگوی حکمرانی شهید رئیسی با مشارکت بیش از ۸۰۰ اندیشمند خبر داد برای اولین‌بار در کشور و با مشارکت مدیریت شهری مشهد املاک قولنامه‌ای سامان‌دهی می‌شود محسن رضایی در مشهد: حکمرانی سیدابراهیم رئیسی، عبور از تردید در روابط بین‌الملل بود هوای مشهد همچنان آلوده است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری، زمان خدمات ویژه و تلاش شبانه‌روزی است اکران گسترده شهری در مشهد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت بازگشایی ورودی ایستگاه شهدای خط۳ متروی مشهد از ساختمان هدایت شهرداری مشهد، برترین دستگاه استان در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نگاهی به نخستین سرشماری دقیق در مشهد | احوالات نفوس ارض اقدس نخست‌وزیر قطر از تلاش برای پرکردن شکاف بین واشینگتن و تهران خبر داد سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز زیارتی امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار چهره به چهره اهالی مهدی آباد با شهردار منطقه ۵ مشهد | مهدی آباد در مسیر تغییر، با همدلی مردم و مدیریت شهری شهردار مشهد مقدس: باید ذهنیت جامعه درباره فرزندآوری تغییر کند | کاهش ۵ درصدی طلاق و آغاز پویش «قدم نورسیده» در مشهد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به تاجیکستان رفت سلیمی: پدران در سیاست‌های جمعیتی فراموش نشوند | نشان ملی مهر مادری باید در سطح دولت تصویب شود سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی در روز زیارتی مخصوص امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

خراسان‌رضوی پیشتاز کسب رتبه در جشنواره‌های هنری

  • کد خبر: ۱۱۵۴۲
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
خراسان‌رضوی پیشتاز کسب رتبه در جشنواره‌های هنری
علیرضا ظهیری - روز گذشته در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی از ۶۵۰ دانش آموز نخبه و برگزیده مناطق حاشیه شهر مشهد به ویژه منطقه آموزشی تبادکان قدردانی شد تا علاوه بر اینکه این دانش آموزان به آینده امیدوار شوند به همه نشان دهند که می‌توان در اوج محرومیت ها، فعل خواستن را صرف کرد و موفق شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت دفاتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش هم که برای این مراسم به مشهد آمده بود در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر‌ها یکی از اصول و برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
محمد شیخی ادامه داد: در حوزه فنی و حرفه‌ای و کارودانش توجه به افزایش تجهیزات، امکانات و اعتبارات در مناطق حاشیه‌ای وجود دارد و در این راستا یکی از برنامه‌های اصلی ما اعزام نیرو‌های متخصص به مناطق محروم و حاشیه‌ای است.
وی ابراز امیدواری کرد: همان طور که آموزش و پرورش به مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها در حوزه ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش توجه می‌کند دیگر دستگاه‌ها هم به این مهم توجه داشته باشند.
شیخی با تأکید بر توسعه کمی و کیفی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش در حاشیه شهر مشهد گفت: بیشترین رتبه در جشنواره‌های هنری کارودانش مربوط به خراسان رضوی بوده است و این استان در صدر کشور قرار دارد.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به کار بزرگ دانش آموزان نمونه منطقه تبادکان گفت: این منطقه و دانش آموزان آن، برخلاف اینکه در مناطق حاشیه‌ای تحصیل می‌کنند، در مسابقات مختلف جزو مناطق پرافتخار استان و کشور محسوب می‌شوند.
قاسم علی خدابنده انگیزه را موتور محرکه موفقیت دانست و افزود: برای موفقیت باید افراد در ابتدا خود و توانایی هایشان را بشناسند و پس از آن با مثبت اندیشی، انگیزه بالا، ذهنیت باز و انعطاف پذیر و تفکر خلاق به سمت قله‌های ترقی پیش بروند.
رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان در مسابقات و جشنواره مختلف کشوری جزو استان‌های برتر کشور است، اظهار کرد: در موضوع توسعه متوازن در سال گذشته، آموزش و پرورش تبادکان با بیش از ۵۱ درصد، فاصله زیادی نسبت به میانگین استانی داشته است.
همچنین پیش از این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت روز جهانی معلولان در مراسم گرامیداشت این روز به جمع ۱۵۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در مجتمع آیه‌های مشهد رفت. او در این مراسم نیز گفت: تحصیل ۱۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در استان و توجه به ارتقای کیفیت آموزشی این دانش آموزان خود حرکتی در تحقق عدالت آموزشی و سپس عدالت اجتماعی است.
خدابنده افزود: نیمی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس طرح تلفیقی و فراگیر مشغول به تحصیل هستند و نیمی دیگر دانش آموزان با نیاز‌های خاص هستند که در ۷ گروه دارای معلولیت طبقه بندی می‌شوند و در مدارس خاص تحصیل می‌کنند و شناسایی این افراد اولین قدم برای کمک به آن هاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->