۳۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای اربعین ۱۴۰۴ افزایش چاقی در کودکان | زنگ خطری برای آینده سلامت جامعه اجرای «فوق‌العاده خاص» پرستاران منوط به تصویب دولت و تخصیص بودجه دستگیری ۳ متهم ماجرای تیراندازی در چالوس + ویدئو کمبود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در دهه پایانی ماه صفر فرمانده انتظامی خراسان رضوی: ورود خودرو از مبادی ورودی مشهد ۱۲ درصد افزایش داشته است| آماده‌باش کامل در ایام دهه آخر ماه صفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در دهه آخر ماه صفر کمبودی در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو نداریم قتل شریک تجاری در باغ ویلا + انداختن جسد در چاه | متهم در آستانه قصاص آغاز طرح «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)» با محوریت ارتقای فرهنگ میزبانی زائران در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی اسکان ۹۶۹ هزار نفرشب زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ حقوق سرایداران مدارس افزایش می‌یابد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وقتی میراث آینده شهر در خطر است   مدارس از نیمه شهریور ۱۴۰۴ بازگشایی می‌شود؟ واکنش پلیس مازندران به فیلم تیراندازی در چالوس + فیلم (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) لزوم درج نرخ ترک تحصیل در کارنامه عملکرد استان‌ها برای ارزیابی کیفی آموزش منطقه‌ای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ با ورود فناوری به روش‌های تدریس همراه خواهد بود قرارگیری ۶۱۴ مرکز فنی و حرفه‌ای رایگان در اختیار آموزش و پرورش بازدید و نظارت پیاپی مسئولان آموزش و پرورش از فرآیند ثبت‌نام مدارس عضو کمیسیون آموزش مجلس: طرح آغاز مدارس از ۵ سالگی در راستای افزایش بهره‌وری آموزش است خبر خوش برای بازنشستگان | مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با حقوق مردادماه ۱۴۰۴ واریز می‌شود پذیرایی از زائران رضوی، زیر ذره‌بین بازرسان بهداشت و سلامت | زائران دهه آخر صفر مراقب گرمازدگی باشند اگر کبد چرب دارید، این چاشنی چربی‌سوز را مصرف کنید سطح ذخایر آبی سد فریمان به پایین‌ترین حد ممکن رسید محموله ۴ میلیارد تومانی قهوه قاچاق در راه مشهد زمین‌گیر شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آتش‌سوزی‌ مهیب در جنگل‌های جنوب اروپا با چندین کشته و هزاران آواره + ویدئو ۲۰ کشته و ۱۳۴ زخمی در حادثه انفجار و حریق کارخانه‌ای در روسیه (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) شمار جان‌باختگان بارندگی‌های موسمی در پاکستان به ۶۵۷ تن افزایش یافت (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) بارندگی سیل‌آسا پایتخت تجاریِ هند را مختل کرد| صدور هشدار قرمز برای بمبئی و مناطق اطراف آن (۲۷ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

افزایش کرونا دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۱۷۱۰۰
  • ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
  • ۱
افزایش کرونا دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کند؟
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: افزایش شیوع کرونا دانشگاه ها را تعطیل نمی کند و از آموزش های ترکیبی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم عموعابدینی در بیان ضرورت اجرای طرح تحول آموزش عالی، گفت: رتبه جهانی تولید علم جمهوری اسلامی ایران طی هفت، هشت سال گذشته در محدوده ۱۴ تا ۱۶ بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است. بنابراین باید مقاومت در برابر تحول را بشکنیم و قبول کنیم برای تغییر اکوسیستمی که به آن عادت کرده‌ایم، نیاز به اراده و تحرک برای تحول داریم. شکل‌گیری بین‌رشته‌ای‌ها یکی از این اقدامات تحولی بوده است.

وی گفت : بخش مهمی از شغل‌های موجود تا ۱۰ سال آینده اصلاً وجود ندارند یا تغییر شکل می‌دهند؛ بنابراین لازم است که محتواهای درسی، رشته‌ها و محتوای رشته‌ها متناسب با نیازها تغییر کنند. 

عموعابدینی درباره طرح تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم، گفت: سند تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم در جمع‌های نخبگی مختلف به شور گذاشته شده و در این سند، ۴ چالش آموزش عالی، ۸ عامل ایجاد این چالش‌ها و ۳۱ راهکار رفع چالش‌ها دیده شده است.

او از ناکارآمدی در نظام حکمرانی و اداره دانشگاه، توسعه‌نیافتگی نظام فرهنگی و ضعف در همکاری‌های علمی و بین‌المللی به عنوان برخی چالش‌های آموزش عالی که در این سند مطرح شده است نام برد.

معاون وزیر علوم، پیاده‌سازی کامل آمایش آموزش عالی، تحول در نظام جذب، پیشتازی رویکرد فعال آموزشی، بکارگیری فناوری و روش‌های آموزشی جدید، اصلاح نظام حکمرانی، ارتقای نظام سنجش و پذیرش دانشجو و بروزرسانی برنامه‌های درسی را از جمله راهکارهای عبور از چالش‌های آموزش عالی دانست .

معاون آموزشی وزیر علوم گفت:طرح تحول حوزه آموزشی در سه سطح سیاستگذاری، فرآیندها و محتوا شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چاره‌ای جز برنامه تحول آموزشی نداریم. اگر تحول در آموزش عالی می‌خواهد به صورت قوی شکل بگیرد باید دانشگاه‌های بزرگ به میدان بیایند و در نقش دانشگاه معین به دیگر دانشگاه‌ها نیز کمک کنند.

معاون وزیر علوم گفت: وزارت علوم نباید برای یک به یک دانشگاه‌ها نسخه بنویسد، بلکه خود دانشگاه‌ها باید بر حسب شرایط خود و طرح جامع و چارچوبی که ابلاغ کردیم، برنامه‌ریزی و عمل کنند و هیأت امنا و شورای دانشگاه تصمیم بگیرند. 

او گفت: آمایش آموزش عالی فقط ساماندهی نیست؛ بلکه ماموریت‌گرایی، رتبه‌بندی و مهارت‌افزایی جزو برنامه‌های تحولی در آمایش آموزش عالی است. به عنوان نمونه تعداد محدودی از دانشگاه‌ها دارای این ظرفیت هستند که به حوزه هوش مصنوعی به عنوان یک مأموریت خاص ورود پیدا کنند. اما همه دانشگاه‌ها وظیفه دارند که به مأموریت ارتباط با صنعت به عنوان یک مأموریت عام ورود داشته باشند. در مأموریت عام قرار شده است که پذیرش دانشجو مطابق مطابق نیازهای کشور صورت گیرد.

عموعابدینی گفت: حضوری شدن آموزش کار سختی بود و مقاومت‌هایی وجود داشت ولی با مدیریت بسیجی، جهادی و عالمانه رؤسای دانشگاه‌ها به ویژه رئیس دانشگاه تهران و با اعتقاد به اینکه دانشجو روح دانشگاه است، این مهم اتفاق افتاد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وقتی آموزش حضوری در دانشگاه تهران شروع شد، تلاش دیگر دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری دوچندان شد.

عموعابدینی گفت: حتی اگر شیوع کرونا دوباره افزایشی شود، به هیچ وجه تعطیلی نداریم بلکه باید بر روی «آموزش ترکیبی» کار کنیم.

وی گفت: یکی از محورهای کلیدی آموزش عالی در کشور، دانشگاه تهران است و معتقدیم اگر نماد آموزش عالی حرکت کند، مسیر تحولی در کشور تسهیل می‌شود. دانشگاه تهران در گذشته نیز محور اصلی بخش مهمی از تحولات در مباحث دانشگاهی ایران و نقش‌آفرین در توسعه اجتماعی، فرهنگی و آموزش عالی کشور بوده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲ درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش مهمی از تولید علم کشور متعلق به دانشگاه تهران است و این آمارها نشان‌دهنده جایگاه ممتاز دانشگاه تهران در حوزه علمداری حرکت‌های علمی و نقش‌آفرینی عمده این دانشگاه در حوزه تولید علم کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
0
منظورشان از آموزش ترکیبی چیست؟ یعنی کلاس ها مجازی و امتحانات حضوری یا مدل دیگری مدنظر است؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->