سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از هم‌سطح‌سازی پیاده‌رو تا حمایت از مشاغل خانگی

  • کد خبر: ۱۱۹۵۹
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
از هم‌سطح‌سازی پیاده‌رو تا حمایت از مشاغل خانگی
فاز دوم محله ما در شهید «آقا مصطفی خمینی» اجرا شد
شهرکی - فاز دوم «محله ما» به شهید «آقا مصطفی خمینی» رسید. به گزارش شهرآرامحله، حسنی، سرپرست طرح محله ما، در محله آقامصطفی خمینی در این جلسه گفت: طرح محله ما در کل مناطق مشهد در حال انجام است. در جلسات برگزار شده دغدغه‌ها شناسایی شده است. ما برای رفع دغدغه‌ها و رفع کمبود‌ها به کمک شورا‌های اجتماعی محلات و افراد دغدغه‌مند محله نیاز داریم تا این معضلات را بهتر شناسایی کنیم. خسروی، کارشناس اجتماعی منطقه ۶، نیز در ادامه گفت: این جلسه درحقیقت گزارشی از طرح محله ما در فاز اول است. مرکز این طرح در مرحله دوم در محله شهید «آقا مصطفی خمینی» انتخاب شده است. او درباره نحوه اجرای این طرح گفت: ابتدا یک‌سری جلسات با اعضای شورای اجتماعی محلات برگزار می‌شود و بعد جلسات استماع و نظرسنجی برگزار می‌شود تا اولویت‌های مدنظر مردم را شناسایی کنند. بعد از تایید اولویت‌ها از سوی شهرداری منطقه، طرح انتخابی تایید شده وارد فاز اجرایی می‌شود؛ بنابراین در هر مرحله حضور اعضا و مردم و معتمدان محله بسیار مهم است.
نوبری، کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۶، نیز گفت: پروژه‌های فاز اول طرح محله ما قرار بود پانزدهم آذر ماه جاری تمام شده باشد، اما اعتبار دیر به منطقه رسید. محله عماریاسر را برای طرح محله ما انتخاب کردیم و آنجا قرار است زمین بازی برای کودکان احداث شود و ما بقی هم برای پیاده‌رو و به‌جز این دو تا طرح دیگری لازم ندارد. برای فاز دوم ما آقامصطفی خمینی را انتخاب کردیم. گرچه محله آقا مصطفی خمینی محله کم‌برخورداری نیست، اما زیرساخت‌هایی داشت که می‌توان این طرح را در آن تعریف کرد. در طرح محله اولویت با نظر مردم است، اما بودجه کلانی ندارد. موسوی، عضو شورای اجتماعی محله آقا مصطفی خمینی، همچنین گفت: دو هفته پیش کارتن‌خواب‌های دوروبر کال امیرآباد را به تسهیلگران منطقه نشان دادم. رفع مشکل کارتن‌خواب‌ها یکی از بحث‌های مهم این منطقه است. وی افزود: علاوه‌برآن ما چند اولویت مهم در محدوده خودمان داریم و مردم این محله هم این را می‌خواهند. اولین اولویت سایبان برای ایستگاه‌های اتوبوس است.
دومین مورد هم‌سطح‌سازی همه پیاده‌رو‌های آقا مصطفی خمینی است. الان ویلچرنشین‌ها، پیرمرد‌ها و پیرزن‌ها و افرادی که مشکلات جسمی دارند نمی‌توانند از پیاده‌رو‌ها رد بشوند. اینجا باید برای پیرمرد و پیرزن‌ها هم کنار فضای خالی ساختمان‌ها وسایل ورزشی بگذارید. در نبش مصطفی خمینی ۳۰ لوازم ورزشی است، اما کاربردی ندارد و مردم استفاده نمی‌کنند. فتحعلی‌زاده، عضو شورای اجتماعی این محله، به کار تولید در خانه اشاره کرد و افزود: در این طرح بیشتر مبنای کار برای این است که خانم‌های شاغل در خانه از هنرشان استفاده کنند. طرح ما چهار شاخه اصلی دارد. دست‌بافت‌ها مثل فرش دست‌باف، گلیم و.... رشته بعد پوشاک است و چرم و محصولات چرمی. دیگری هم گلخانه‌های طبیعی و خانگی. ما تولیدکننده‌ها را توانمند می‌کنیم و این‌ها را به شبکه تولیدکننده‌ها وصل می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->