سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اعضای ۲ خانواده مشهدی فریب کلاهبرداران خارجی را خوردند و سرمایه‌شان را باختند

  • کد خبر: ۱۲۱۲۰۹
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
اعضای ۲ خانواده مشهدی فریب کلاهبرداران خارجی را خوردند و سرمایه‌شان را باختند
بسیار شرمنده بود و به کارشناس فضای مجازی پلیس فتا می‌گفت که نمی‌تواند در چشم اعضای خانواده‌اش نگاه کند. مدعی بود که آن‌ها به واسطه اعتمادی که به او داشته‌اند بیش از نیم میلیارد تومان سرمایه‌شان را باخته‌اند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز - بسیار شرمنده بود و به کارشناس فضای مجازی پلیس فتا می‌گفت که نمی‌تواند در چشم اعضای خانواده‌اش نگاه کند. مدعی بود که آن‌ها به واسطه اعتمادی که به او داشته‌اند بیش از نیم میلیارد تومان سرمایه‌شان را باخته‌اند.

مرد جوان در برگه اظهاراتش نوشت: «فردی ناشناس از طریق تلگرام به من پیام داد. ابتدا نمی‌خواستم پاسخش را بدهم، اما حرف‌هایش هر انسانی را وسوسه می‌کرد. او می‌گفت که بازاریاب یک شرکت سرمایه‌گذاری است. نوع فعالیت این شرکت این‌گونه بود که سرمایه‌گذاران مبالغی را به عنوان رمزارز به فضایی تحت عنوان استخر ارزی منتقل و در مقابل ۲۰ تا ۳۰ درصد سود به صورت روزانه دریافت می‌کردند. من که اصلا تمایلی به این کار نداشتم، اما فریب خورده و ۱۰۰‌دلار سرمایه‌گذاری کردم. چند روز این ماجرا نگذشته بود که چند برابر ۱۰۰ دلار را دریافت کردم. همین موضوع موجب شد تا دایی و عمه‌هایم را هم وارد این سرمایه‌گذاری کنم.»

شاکی پرونده ادامه داد: «سرمایه‌گذاری ما به جایی ختم شد که ۱۰ نفر از افراد خانواده رمز‌ارز تهیه کرده و در استخر ارزی سرازیر کردند. کار به جایی رسید که حتی سود‌های حاصله را هم در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند. همه چیز به یک‌باره اتفاق افتاد. نه دیگر اثری از سایت مورد نظر بود و نه خبری از آن بازاریاب. همان لحظه بود که فهمیدم همگی بازی خورده‌ایم. اعضای خانواده با اعتمادی که به من داشتند وارد این بازار شده بودند و در این بین بیش از نیم میلیارد تومان خود را باخته بودند.»

با طرح شکایت ۱۰ نفر که اعضای یک خانواده بودند، تحقیقات مأموران اداره فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی آغاز شد. پیگیری این پرونده ادامه داشت که هشت شاکی دیگر پا به پلیس فتا گذاشتند.

شکایت خانواده دوم از کلاهبرداران مجازی

این افراد نیز اعضای یک خانواده بودند که به واسطه اعتماد به شوهرخاله‌شان وارد سرمایه‌گذاری استخری شده و هست و نیستشان را باخته بودند. یکی از شکات که حلقه وصل دیگر اعضای خانواده‌اش در این سرمایه‌گذاری بود، در رویارویی با افسر تحقیق پلیس فتا گفت: چندی پیش پیامی از طریق اینستاگرام دریافت کردم.

فردی که تاکنون او را ندیده و نمی‌شناختم با لحنی صمیمی و مؤدبانه پیام‌هایی در قالب سرمایه‌گذاری زودبازده برایم ارسال کرد. او که خود را بازاریاب یک شرکت سرمایه‌گذاری معرفی می‌کرد مدعی شد می‌تواند در مدتی کوتاه من را پول‌دار کند. ابتدا چند میلیون تومان رمزارز دیجیتالی تهیه کردم و از طریق مسیری که گفته بود عمل کردم. بعد از گذشت چند روز نه‌تن‌ها اصل پولم را به دست آورد‌م بلکه مجدانه پیگیر افزایش سرمایه‌گذاری در این راه بودم. موضوع را به چند نفر از اعضای خانواده گفتم و مبالغی را هم از طریق آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد‌م. بعد از چند روز فهمیدم که همگی بازی خورده‌ایم. فرد ناشناس اعتماد ما را جلب کرده و از این طریق صد‌ها میلیون تومان به جیب زده بود. سرمایه‌هایی که اعضای خانواده‌ام برای تومان تومانش ماه‌ها و سال‌ها زحمت کشیده بودند. حالا نه دیگر خبری از سود بود و نه خبری از آن سایت.

ردزنی کلاهبرداران در خارج از کشور

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به این دو پرونده کلاهبرداری، بیان کرد: در این دو پرونده گشوده شده که تعداد ۱۸ نفر از شهروندان مشهدی را درگیر خود کرده است، متهمانی با جلب اعتماد و فریب آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: متهمان با وعده سرمایه‌گذاری زودبازده سود‌هایی نظیر ۸۰، ۳۰ و یا ۲۰ درصد به صورت روزانه را به طعمه‌های خود با توجه به میزان سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌دادند. این افراد برای اینکه زمینه جذب سرمایه بیشتری را مهیا کنند به مدت چند روز مبالغی را طبق وعده داده شده به حساب شکات واریز و پس از جذب سرمایه بیشتر نقشه شوم خود را عملی می‌کردند.

آن‌ها از طریق یک سایت به عنوان استخر رمزارزی از شکات می‌خواستند تا ارز‌های دیجیتالی خود را به آن انتقال دهند و از این طریق سود دریافت کنند. متهمان پس از دریافت رمزارز‌ها سایت را مسدود کرده و دیگر پاسخگوی سرمایه‌گذاران نبودند.
این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: کارشناسان فضای سایبری پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی موفق به ردزنی متهمان در خارج از کشور شدند. علاوه بر این موضوع از طریق پلیس بین‌المللی در حال رسیدگی و پیگیری است.

سرهنگ جهانشیری در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان به افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و فریب وعده‌ووعید‌های مجازی آن‌ها را نخورند. شهروندان توجه داشته باشند قبل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اقتصادی حتما وضعیت آن را از طریق مراجع قانونی استعلام بگیرند تا در دام کلاهبرداران نیفتند. کاربران فضای مجازی نیز می‌توانند در صورت رویارویی با این موارد در هر زمان از شبانه‌روز بلافاصله با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا موضوع را اطلاع دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->