ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم انجام حدود ۱۶۰ میلیون سفر با اتوبوس، در شش‌ماهه ابتدایی امسال در مشهد برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد رفع چالش‌های اجرایی در حریم مسیل‌های شهر مشهد علت آلودگی هوای امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) مشهد چیست؟ هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۹ مهر ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است + فیلم مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا: «مشهد چهره» بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است + فیلم اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | درخواست شهروند مشهدی برای احداث جمعه بازار + پاسخ منشأ آلودگی هوای امروز مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گردوغبار است (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزاری سومین جلسه هیئت دوام ثامن مشهد با محوریت اخلاق و مهدویت و گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله فضاسازی شهر مشهد متناسب با شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ۱.۲ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد روکش آسفالت شده است
سرخط خبرها

درخواست تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری مشهد و کربلا

  • کد خبر: ۱۲۱۸۷۶
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
درخواست تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری مشهد و کربلا
استاندار کربلا گفت: در کشور از نظر نظافت مقام اول را کسب کرده‌ایم اما در این راستا به انتقال تجربیات شما چشم دوخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنم کمیته مشترکی بین دو شهرداری تشکیل و صحبت‌ها به عمل تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صیف جاسم الخطابی در دیدار با شهردار مشهد تصریح کرد: در وهله اول به شکرانه خداوند متعال، موفق شدیم در این ایام به زیارت امام رضا (ع) نائل شویم و از استقبال شما نیز بسیار سپاس‌گزار هستیم.

وی افزود: شهر مشهد و کربلا ویژگی‌های مشترکی از جمله وجود بارگاه مطهر امامان معصوم دارند و این افتخاری است برای ما که در مشهد و کربلا خدمت‌گذار زائران باشیم.

استاندار کربلا با بیان اینکه از تمام جهان به‌ویژه ایران زائرانی برای زیارت به کربلا می‌آیند، تصریح کرد: جمعیتی که در استان زندگی می‌کنند سه میلیون نفر است درحالی که سالانه بالغ بر ۵۰ میلیون نفر به کربلا مشرف می‌شوند و ممکن است در زیارت اربعین این رقم به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد.

الخطابی بیان کرد: در روز عاشورا، عرفه، نیمه شعبان و شب‌های جمعه، بیش از یک میلیون زائر به کربلا می‌آیند که افتخاری برای ما است، خانواده‌های کربلا در فداکاری الگو هستند.

وی ضمن اشاره به تشرف به شهر مشهد برای زیارت امام رضا (ع) و تعاون و هماهنگی، اضافه کرد: هماهنگی تاثیر زیادی برای زائران خواهد داشت و جزو وظایف اصلی ما محسوب می‌شود.

استاندار کربلا ضمن تشکر از شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی گفت: ما بیش از دو سال است که در حال ساخت فرودگاه هستیم و مراحل ساخت آن در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود، سالیانه ۲۰ میلیون مسافر داشته باشیم همچنین پالایشگاه تصفیه نفت نیز در کربلا ایجاد و یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان‌سازی نیز در کربلا در کنار هزاران هتل وجود دارد.

الخطابی ضمن اشاره به وجود سه میلیون نخل در کربلا، گفت: پیشرفت بسیار خوبی در کربلا داشته‌ایم و آماده استقبال از سرمایه‌گذاران در زمینه‌های اقتصادی، کشاوری و... هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری کربلا از نظر قانونی مجری برگزاری رسوم فوتی‌ها است اما به دلیل وجود رسوم خاصی مردم این اجازه را به شهرداری نمی‌دهند. ما به مشهد افتخار می‌کنیم زیرا هیچ جایی به فضای سبز و گل ارایی مشهد نمی‌رسد و ما دوست داریم از تجربیات شما در این راستا استفاده کنیم.

استاندار کربلا بیان کرد: در کشور از نظر نظافت مقام اول را کسب کرده‌ایم اما در این راستا به انتقال تجربیات شما چشم دوخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنم کمیته مشترکی بین دو شهرداری تشکیل و صحبت‌ها به عمل تبدیل شود.

الخطابی اظهار کرد: یکی از نیازهای ما حضور شرکتی متخصص برای رنگ‌آمیزی خیابان‌ها است که در این زمینه از شما دعوت می‌کنیم قبل از اربعین به کربلا مشرف و این تیم متخصص را اعزام کنید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->