صفر تا صد افزایش حقوق‌ کارگران و کارمندان در سال آینده ضرب الاجل برای مدیران ۷ بانک درباره تسهیلات فرزندآوری | بانک‌های سامان، اقتصاد نوین و رسالت دارای بیشترین صف انتظار متقاضی تبعات افزایش قیمت دلار بر دخل و خرج کارگران رشد نرخ ارز رسمی چگونه باعث جهش قیمت دلار در بازار آزاد می‌شود؟ سیر صعودی قیمت خودرو، خریداران و فروشندگان را در حالت آماده‌باش قرار داده است (۹ دی ۱۴۰۳) قیمت تخم‌مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان، تغییری نخواهد یافت (۹ دی ۱۴۰۳) آخرین قیمت ارز توافقی نیما امروز (۹ دی ۱۴۰۳) چند؟ | دلار توافقی کاهشی شد پیش‌نویس دستورالعمل حدود تراکنش‌های بانکی اشخاص تصویب شد چشم‌انداز آینده بازار سرمایه | زمستان بورس گرم می‌شود؟ دلایل اصلی رشد شارپی قیمت طلا و دلار در بازار چه بود؟ قیمت جدید گوشی موبایل آیفون ۱۵ و ۱۶ در بازار امروز (یکشنبه، ۹ دی ۱۴۰۳) قیمت بنزین سوپر وارداتی به قیمت روز واردات آن بستگی دارد زمان قرعه‌کشی ایران‌خودرو ویژه دی ۱۴۰۳ مشخص شد | برداشت وجوه بلوکه شده از امروز یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳ ۳۲۴ نقض آتش‌بس با لبنان توسط رژیم صهیونیستی پیش بینی قیمت ارز و دلار (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳)| بازار وارد فاز خنثی می‌شود؟ کاهش مصرف گاز در صنایع، توقف تولید را در پی دارد تأمین گوشت مرغ ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی کلید خورد (۸ دی ۱۴۰۳) درباره مرحوم مهندس باقر مستوفی، پدر صنعت پتروشیمی ایران | مرد چالش‌های بزرگ ساعات کاری بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد نقش صادرکنندگان در جهش نرخ ارز چیست؟ بررسی قیمت امروز موبایل (۸ دی ۱۴۰۳) | شیائومی نوت ۱۳ چند؟ افزایش ۲ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ دی ۱۴۰۳) | سورن پلاس ۸۴۱ میلیون تومان شد برنامه قطعی برق در مشهد تغییر کرد (۸ دی ۱۴۰۳) طلا در مشهد از مرز ۵.۲ میلیون تومان هم عبور کرد (۸ دی ۱۴۰۳) موتور سهام کوچک بازار سرمایه روشن شد | افت ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس (۸ دی ۱۴۰۳) وزیر نفت خبر داد: افزایش ظرفیت تولید نفت تا حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز
سرخط خبرها

هواپیمای مسافربری بومی تا سه سال آینده ساخته خواهد شد

  • کد خبر: ۱۲۲۳۵۸
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
  • ۱
هواپیمای مسافربری بومی تا سه سال آینده ساخته خواهد شد
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تا سه سال آینده با همکاری وزارت دفاع اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری بومی می کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه تهران ۲۰ درباره حوزه صنعت هوایی توضیحاتی ارائه کرد.

سوال :در سال اخیر چه کار هایی در حوزه هوایی انجام داده اید تا ما وضعیت بهتری داشته باشیم؟

محمدی بخش : در بخش هوایی سال گذشته بعد از تشکیل دولت سیزدهم، حکم رییس جمهور  به سازمان هواپیمایی ابلاغ شد و بعد از ارائه این حکم مشکلات این صنعت را احیا کرده ایم.

اولین اتفاق این بود که ما اعتماد را به سازمان هواپیمایی کشور بازگرداندیم بعد از آنکه واکسن ها به سرعت وارد کشور شد. این یک اقدام مهم در سازمان هواپیمایی بود. بعد از واکسیناسیون سفر های مردم بیشتر شد و به طور مثال ما در نوروز ۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار نفر را در سفر های هوایی جا به جا کردیم.

سوال : هم اکنون در حوزه هوایی اقدام به تعمیر قطعات کرده ایم؟

محمدی بخش : شرکت های دانش بنیان پای کار آمدند به گونه ای که ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که هیچ هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و حتی از کشور های دیگر هم برای تعمیر به ایران وارد می‌شوند. با ابلاغ رئیس جمهور چند برنامه داریم یکی از این برنامه ها نهضت تعمیر قطعات است  که پیشرفت چشمگیری داشته است.ما در تلاش هستیم بخش های دیگر هم با کمک این نهضت به چرخه بازگردانده شود. مسیری که برای ما  راهگشا خواهد بود موضوع ساخت هواپیمای بومی است،حوزه های مختلفی است که ما در لبه ی تکنولوژی قرار داریم.

سوال: آیا در آینده نزدیک اقدام به ساخت هواپیما خواهیم کرد؟

محمدی بخش : با محوریت وزارت دفاع و وزارت راه شهرسازی کمیته ای تشکیل شده است که بر روند ساخت هواپیما های ایرانی نظارت می کند ما اشکالاتی در زمینه اجرا داشتیم اما آنها را برطرف کردیم. در حوزه اجرا با زمان بندی هایی که صورت گرفته است اولین محصول  خود را تا ۳۶ ماه آینده رونمایی خواهیم کرد.

سوال :بلیت هواپیمای مسافربری چرا  افزایش پیدا می کند؟ هم اکنون نگرانی ها درباره اربعین است،سازمان هواپیمایی کشور چگونه ورود کرده است ؟

محمدی بخش : طبیعتاً با شرایط موجود ما نمی توانیم نیاز جامعه را تامین کنیم،عرضه و تقاضای ما با یکدیگر  هماهنگی ندارند.اما سازمان هواپیمایی کشور ورود پیدا کرد و قیمت ها را ۱۵ درصد کاهش دادیم. تا امروز هم قیمت ها را کنترل کردیم.قیمت های بلیت ها نسبت به پارسال افزایشی نداشته است.

سازمان  هواپیمایی  بر قیمت ها  نظارت دارد. فرودگاه نجف و بغداد جزو گران ترین فرودگاه های دنیا هستند،به ازای هر مسافر دو و نیم میلیون تومان باید به فرودگاه پرداخت کنیم.  اعلام کردند که فرودگاه در بخش خصوصی است و تاکنون نپذیرفته اند که قیمت را کاهش دهند بنابراین  قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین شش میلیون تومان است.

سوال :برای کنترل این شش میلیون تومان چه کاری صورت گرفته است؟

محمدی بخش : ما حتما قیمت را کنترل می کنیم. آژانسی که رعایت نکند اجازه پرواز نخواهد داشت.

همچینن  ایرلاین ها مستقیم اقدام به فروش بلیت می کنند و فروش چارتر هم نداریم. قیمت پرواز تهران -نجف ،تهران- بغداد،رفت و برگشت شش میلیون تومان است. نگران قیمت پرواز ها نباشید.

سوال: آیا شما قاعده ای برای فروش چارتری دارید؟

محمدی بخش : ما آیین نامه مسافری را به زودی اصلاح خواهیم کردا در ایام نوروز هم قیمت ها را به شدت کنترل کردیم. در حوزه قیمت برخورد جدی خواهیم داشت. 

 در صورتی که حقوق مردم از حد مجاز خود بگذرد ما برخورد خواهیم کرد. در آیین نامه حقوق مسافر این موضوعات تاخیر بررسی و اصلاح خواهد شد.

دو هفته دیگر آیین نامه جدید حقوق مسافران می آید. شرکت هایی که عدم پاسخگویی به مردم دارند و تأخیرات آنها بسیار است را از رده خارج می کنیم.

سوال : در حوزه پروازهای خارجی چه تعداد پرواز داریم؟

محمدی بخش : پرواز ها به اروپا و آسیای جنوب شرقی حتی به آمریکای لاتین امروز در حال انجام است.  یک میلیون و صد هزار نفر تعداد نفرات پروازی در ماه افزایش داشته است . ما در سفر های حج رضایت ۹۸ درصدی را داشتیم.

سوال: هواپیما های برجامی در چه حال هستند ؟

محمدی بخش : در وضعیت خوبی نیستند به دلیل عدم تعهد کشور های اروپایی مشکلات زیادی برای ما  ایجاد کردند.علی رغم همه موضوعات ما اعلام کردیم که با بازنگری وارد مذاکره خواهیم شد.به جز دو فروند خرید مناسبی اتفاق نیفتاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
0
یا ابولفضل ع
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->