وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت
سرخط خبرها

۱۰۰ لیتر بنزین از کارت‌های سوخت حذف شد + جزئیات و فیلم

  • کد خبر: ۱۲۳۵۴۱
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
۱۰۰ لیتر بنزین از کارت‌های سوخت حذف شد + جزئیات و فیلم
سهمیه بنزین ۱۰۰ لیتر کم شده است. اما نه سهمیه بنزین دولتی و ۱۵۰۰ تومانی. این کاهش سهمیه مربوط به بنزین آزاد سه هزار تومانی است. اما ماجرای کاهش سهمیه بنزین چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، این خبر را مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد و گفت سقف سهمیه دوم بنزین خودروها از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر رسیده است. اما ماجرا چیست؟

آنگونه که جلیل سالاری خبر داده از زمان دو نرخی شدن بنزین، تمامی خودروها دو سهمیه مجزا داشتند. یکی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین دولتی ۱۵۰۰ تومانی در ماه و دیگری ۲۵۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد یا همان ۳ هزار تومانی.

اما کمتر کسی از وجود سقف سهمیه دوم خبر داشت چراکه مردم با تمام شدن سهمیه بنزین دولتی خود، با کارت جایگاه‌داران بنزین می‌زدند و از کارت یا همان سهمیه دوم خود استفاده نمی‌کردند.

اما حالا دولت تصمیم گرفته این سهمیه را کاهش دهد و از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر برساند. اما این تغییر تنها مربوط به سهمیه بنزین آزاد است و هیچ تغییری در قیمت بنزین و سهمیه ماهانه خودروها رخ نمی‌دهد.

علت تغییر سهمیه بنزین چیست؟

به نظر می‌رسد این تغییر و کاهش سهمیه بنزین به مساله قاچاق بنزین در استان‌های مرزی مربوط می‌شود. اینکه دارندگان کارت بنزین با استفاده از کارت بنزین خود ماهانه ۳۰۰ لیتر بنزین آزاد را قاچاق می‌کردند و گاهی هم از کارت جایگاه‌داران استفاده می‌کردند.

جلیل سالاری هم این مساله را تایید کرده و گفته پس از بررسی مشاهده کردیم تراکنش‌ها عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می‌افتد در نتیجه سقف این سهمیه را کاهش دادیم و اگر فردی بیش از ۱۵۰ لیتر سهمیه بخواهد می‌تواند از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.

سمیه بنزین در کدام استان‌ها کم شد؟

گویا این کاهش سهمیه‌بندی ابتدا در برخی از استان‌های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان رخ داده بود اما حالا قرار شده به کل کشور تسری پیدا کند و در تمام استان‌ها اجرا شود.

چرا سهمیه آزاد بنزین خودروهای شخصی کاهش یافت؟ + فیلم

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->