سرخط خبرها

اجرای طرح «با یک گل بهار می‌شود» در مدارس

  • کد خبر: ۱۲۳۶۶
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
اجرای طرح «با یک گل بهار می‌شود» در مدارس
اعضای شورای اجتماعی بالاخیابان اولین قدم را در استقبال از بهار ۹۹ برداشتند
شجاع
خبرنگار شهرآرامحله
اعضای شورای اجتماعی بالاخیابان اولین قدم خود را در استقبال از بهار ۹۹ برداشتند و در دومین نشست خود طرحی را با نام «با یک گل بهار می‌شود» مصوب کردند که دانش‌آموزان را دعوت به استقبال از بهار می‌کند. به‌گزارش شهرآرامحله، در این جلسه که به میزبانی مرکز فرهنگی و کتابخانه جوادیه به‌عنوان محل دائمی جلسات شورای اجتماعی محله برگزار شد و میهمان‌هایی از مدارس بالاخیابان هم‌زمان با هفته پژوهش داشت، اعضا، نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی درباره نمایندگان و کارکرد شورای اجتماعی در محلات، شناسایی و تهیه بانک اطلاعتی از خانواده شهدای محله که پلاک افتخار سردر منزل ندارند، شناسایی مفاخر محله و نمایندگان مجتمع‌های تجاری برای همراهی در اجرای برنامه‌های مختلف را مصوب کردند.

کاشت گل‌های پرورشی دانش‌آموزان در خیابان‌ها
به‌دنبال تصویب طرح «با یک گل بهار می‌شود» در شورای اجتماعی محله بالاخیابان از هفته آینده کار‌های اجرایی آن در مدارس آغاز خواهد شد.
نجار، دبیر شورای اجتماعی بالاخیابان، در این نشست گفت: در اجرای این طرح ۳ هدف مدنظر است که مبارزه با وندالیسم (تخریب اموال عمومی)، شادابی محیط‌های زندگی در آپارتمان و مسئولیت‌پذیری ازجمله آن‌هاست. درواقع دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح یاد می‌گیرند برای چیزی که زحمت کشیده شده باید ارزش قائل شوند.
او در توضیح طرح یادشده افزود: در این طرح فرهنگی با هزینه‌کرد شورای اجتماعی بالاخیابان، پیاز گل رز که رشد راحتی دارد همراه با تعدادی گلدان و خاک مرغوب تهیه شده است. این مواد در اختیار دانش‌آموزان مدارس قرارمی‌گیرد. البته قبل از شروع طرح، یکی از کارشناسان فضای سبز منطقه ثامن آموزش‌های لازم را به تمام دانش‌آموزان کلاس‌به‌کلاس درباره نحوه کاشت و نگهداری آن می‌آموزد. به‌گفته وی از هفته آینده ارائه بسته‌های پیاز، گلدان و خاک به دانش‌آموزان مدارس بالاخیابان آغاز خواهد شد و این افراد تا ۲۵ اسفند فرصت به بار آوردن این گل‌ها را در خانه دارند. طبق پیشنهاد و مصوبه اعضای شورای اجتماعی بالاخیابان هم مقرر شد تا گل‌های پرورش‌یافته دانش‌آموزان در پایان اسفندماه امسال به‌وسیله آن‌ها در فضای سبز خیابان و بولوار‌های منطقه ثامن کاشته شود و برای آگاهی مردم در هر قسمت از محل کاشت، تابلویی به‌نام دانش‌آموزان همان مدرسه نصب شود.

ضرورت ماندگاری نام شهدا به‌دنبال از بین رفتن کوچه‌ها
در ادامه این نشست دستورکار‌های دیگری هم ازسوی اعضای شورای اجتماعی بالاخیابان بررسی شد که شناسایی خانه شهدای بدون پلاک افتخار ازجمله آن‌ها بود. در این طرح مقرر شد بعد از شناسایی این خانواده‌ها ازسوی اعضا، پلاک افتخار به‌نام شهید خانواده تهیه و نصب شود.
در همین راستا محمدجواد نظام‌الملکی، رئیس شورای اجتماعی بالاخیابان، از نام شهدایی گفت که قبلا کوچه‌ای به نامشان بوده، اما در نوسازی‌ها از بین رفته است. به‌گفته وی از آنجایی که در طرح نوسازی اطراف حرم مطهر تعدادی از کوچه‌ها از بین رفته است، نام شهیدی هم که بر روی آن کوچه بوده به فراموشی سپرده شده است. حال آنکه به‌دلیل تناسب بسیاری از این نام‌ها با محل زندگی‌شان که نشان از آمار بالای شهدای منطقه ثامن دارد، باید به‌نحوی دوباره نام آن‌ها را زنده کرد و به تابلو‌ها برگرداند. این عضو از ناشناخته‌بودن اعضای شورای اجتماعی محلات و کارکرد آن در بین مردم هم گفت و درخواست کرد به‌نحوی اطلاع‌رسانی در این حوزه انجام شود تا مردم ضمن آگاهی اعتماد کنند و درخواست‌های محلی‌شان را برای رسیدگی به این شورا بیاورند.
حاجی‌زاده، دیگر عضو شورای اجتماعی، هم برای ارتباط بیشتر مردم و اعضا پیشنهاد نصب صندوق در محلات را داد که محل ارائه نقد و پیشنهاد‌های مردمی باشد و رسیدگی موضوع‌های اعلام شده در شورا انجام شود. درنهایت با نظر اعضای حاضر در این نشست نصب صندوق در محلات رد شد و مقرر شد برای شناساندن اعضای شورای اجتماعی محلات و به مردم از بنر‌های اطلاع‌رسانی و شهرآرامحله استفاده شود. همچنین اعضا به‌صورت دوره‌ای بازدید‌های میدانی در محله داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->