شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد
سرخط خبرها

ایران رتبه ۹۶ در حوزه پشتیبانی و لجستیک

  • کد خبر: ۱۲۴۱۰
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
ایران رتبه ۹۶ در حوزه پشتیبانی و لجستیک
مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: براساس آمار سال ۲۰۱۶، ایران رتبه ۹۶ در حوزه پشتیبانی و لجستیک را کسب کرده است.

به گزارش شهرارا نیوز، محمد صادقی گلمکانی، مدیرعامل منطقه ویژه سرخس در همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: یکی دیگر از زیرساخت‌های ترانزیتی، پشتیبانی و لجستیک است. براساس آمار سال 2016 کشور ما رتبه 96 و قزاقستان رتبه 77 را در اختیار دارد. در این چند سال ترکمنستان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه ترانزیت انجام داده، البته کشور ما نیز در این چند سال اخیر کارهای خوبی در حوزه لجستیک کرده است.

وی گفت: مساله ترانزیت یکی از نعمت‌های کشور ماست که ما قدر آن را ندانستیم، زیرا کشور ما بر سر راه کشورهای دیگر قرار دارد و ممکن است روزی نفت تمام شود، اما ترانزیت باقی خواهد بود. این حوزه دارای زیرساخت‌هایی است که باید فراهم شود، کشور در بخش‌هایی موفق به انجام آن شده و برای تکمیل آن باید از کمک‌های بخش دولتی و خصوصی نیز استفاده شود.

صادقی گلمکانی خاطرنشان کرد: بند 11 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی مربوط به توسعه حوزه عمل مناطق آزاد اقتصادی کشور است و به انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش تولید، تامین نیازهای ضروری و... تاکید دارد. منطقه ویژه اقتصادی سرخس در 17 کیلومتری شهر سرخس قرار داشته و با کشور ترکمنستان و آسیای میانه همجوار است.

وی اضافه کرد: با عضویت ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا، یک فرصت عظیم در اختیار ما قرار گرفته که در شرایط تحریم باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی بتواند از این ظرفیت بهره‌‎برداری کند.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان اوراسیا بهترین شرایط را برای استان ایجاد کرده و استانداری باید کارگروه ویژه‌ای را در این زمینه ایجاد کند. در حال حاضر گیلان در این زمنیه همایشی برگزار کرده، اما در استان ما تاکنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.

صادقی گلمکانی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سه حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی فعالیت می‌کند. احیای ریلی جاده ابریشم از چین به قزاقستان و... تا سرخس می‌تواند ادامه پیدا کند، همچنین در این منطقه 50 کیلومتر ریل عریض و نرمال احداث شده که کاملا منحصربه فرد بوده و در هیچ کجای ایران مشابه آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه مخازن نگهداری 11 هزار متر مکعبی، سردخانه‌ 4000 تنی و انبارهایی برای دپوی 100 هزار تن کالا وجود دارد، همچنین دو هکتار زمین برای استقرار شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی و 80 هکتار برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تخصیص یافته که 80 واحد آن در حال ساخت است.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس از نظر ریلی در نقطه صفر مرزی قرار داشته و قابلیت توقف 550 واگن بر روی خطوط ریلی این منطقه وجود دارد که این ظرفیت قابلیت ترانشیپ کالا از ریل عریض به نرمال و بالعکس را ایجاد کرده است.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->