برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

استاندار خراسان رضوی: تعاونی‌ها می‌توانند سرمایه‌های خرد مردمی را فعال کنند

  • کد خبر: ۱۲۴۱۹۶
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
استاندار خراسان رضوی: تعاونی‌ها می‌توانند سرمایه‌های خرد مردمی را فعال کنند
استاندار خراسان رضوی گفت: باید ظرفیت‌های تشکیلاتی را در استان فعال کرده تا مردم بتوانند در عرصه‌های اقتصادی چه با حضور خود و چه با سرمایه خویش فعالیت داشته باشند. تعاونی‌ها می‌توانند سرمایه‌های خرد مردمی را مدیریت، فعال و از آن‌ بهره‌بردای کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری ظهر امروز، ۱۳ شهریور، در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر خراسان رضوی که در استانداری به صورت حضوری و همچنین آئین افتتاح طرح‌های تعاونی‌های سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تعاونی یک ظرفیت است. تعاون از این جهت که نقش مردمی و زمینه همکاری را چه در بخش نرم‌افزاری یعنی تدبیر، تسلیم و چه در بخش اقدام، عملیات و اجرا به صورت جمعی فراهم می‌کند، یک ظرفیت تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: برخی مواقع انسان به صورت فردی خدمتی ارائه می‌دهد، اما باید توجه داشت خدمت جمع با خدمت فرد متفاوت است. حتما کارکرد یک موسسه خیریه از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با کارکرد یک فرد نیست. تعاون و تعاونی‌ها نیز چنین خاصیتی دارند و این امکان را فراهم می‌کنند که تعدادی از افراد گرد هم برای محقق شدن یک هدف جمع شوند. این هدف ممکن است صرفا خدمت باشد و یا یک کار اقتصادی و آموزشی. از آن جهت که در تعاونی‌ها افراد متعدد در کنار هم عضو می‌شوند، بنابراین از این بدنه و فکر جمعی آن در قالب یک تشکیلات و حرکت جمعی استفاده می‌شود. در حقیقت در تعاونی‌هاست که هم‌افزایی معنا پیدا می‌کند.   

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تعاون یک سفارش دینی و قرآنی است و برکات زیادی دارد. منتها به شرط آن که از این ظرفیت به درستی استفاده شود. اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم، به این نتیجه خواهیم رسید که تعاونی‌ها در همه جا موفق عمل نکرده‌اند. اصل تعاونی خوب است، اما ممکن است ما خوب مدیریت نکرده باشیم.  

وی با تاکید بر اینکه هدف ما فعال‌سازی جریان تعاون در جامعه است، افزود: امروز به مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف از نظر به کار افتادن سرمایه‌های خرد و گره‌گشایی از طریق این سرمایه‌ها و... نیاز است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به نگاه تحولی که اعتقاد داریم باید در استان پیاده شود، حتما از برنامه‌های مبتنی بر تعاون در جریان کارکرد تحولی حمایت خواهیم کرد. وظیفه ما این است که از کسانی که دارای مهارت اقتصادی هستند در استان حمایت کنیم.

تعاونی‌ها بهترین جایگاه پیوند میان اقتصاد، فرهنگ و سیاست هستند

 در ادامه رضا رمضانی، رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی اظهار کرد: تعاونی‌ها از بعد اقتصادی و عدالت، از بعد سیاسی و آزادی و از بعد فرهنگی به ارزش‌های اخلاقی و دینی جامعه توجه دارند. تعاونی‌ها بهترین جایگاه پیوند مناسب میان اقتصاد، فرهنگ و سیاست شمرده می‌شوند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه استان در تمام بخش‌ها به خصوص تعاونی‌ها مورد توجه اتاق‌های کشور است، بعضا با مشکلاتی مواجه هستیم. وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ادغام سه وزارت‌خانه عملا شعار حمایت از بخش تعاون را مطرح می‌کنند، در صورتی که سامانه هوشمند وزارت تعاون ایراد دارد و علت ثبت تنها ۸۹ تعاونی همین امر است. به همین علت برخی از تعاونی‌های نمونه ما حذف شدند و کسی پاسخگو نیست.

رئیس اتاق تعاونی استان بیان کرد: اتاق تعاون ایران برای اولین بار وارد عرصه اتحادیه بین‌المللی تعاونی‌های جهان شده و این مسئله جای مباهات دارد. این امر مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بعدی است. اتاق تعاونی ایران با همکاری اتاق‌تعاونی‌های کشور دو کار مهم را از جمله ساخت ۲۰۰ هزار مسکن و تامین مسالح ساختمانی ۳۰۰ واحد و بازسازی بافت‌های فرسوده در دستور کاز قرار داده است.

رمضانی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که نیازمند حمایت بوده، اختصاص زمین مناسب برای مسکن کارگران واحد‌های صنعتی  است تا با قیمت مناسب ساخته شود. اتاق بازرگانی کشور و استان ۲۵ برابر و اتاق اصناف نیز ۷ برابر اتاق تعاون بودجه دارد و بخش اعظم این بودجه از محل بودجه‌های دولتی تامین می‌شود. خواهش من این است که نگاهی به اتاق داشته باشید. در کشور ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

وی با اشاره به آزادسازی زمین ارتش ادامه داد: خواستار این هستیم که زمینی را برای ما درنظر بگیریدتا با مشارکت اتحادیه‌ها برج تعاون را احداث کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->