اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تاکید نماینده سازمان ملل و کرزی برلزوم بازگشایی مدارس دخترانه

  • کد خبر: ۱۲۵۳۱۰
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
تاکید نماینده سازمان ملل و کرزی برلزوم بازگشایی مدارس دخترانه
رئیس‌جمهور سابق افغانستان و سرپرست نمایندگی سازمان ملل بر لزوم بازگشایی مدارس دخترانه توسط طالبان تاکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حامد کرزی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان امروز (دوشنبه 21 شهریور) با مارکوس پوتزل سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

کرزی و پوتزل در این دیدار علاوه بر بررسی اوضاع افغانستان بر لزوم بازگشایی مدارس دخترانه از سوی طالبان تاکید کردند.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های جامعه جهانی خواستار ادامه کمک بشردوستانه جهان به مردم افغانستان شد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود بر لزوم گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برای حل بحران افغانستان تاکید کرده است.

این چندمین بار است که حامد کرزی خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شده است.

پیشتر رئیس جمهور سابق افغانستان در پیامی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی بار دیگر از طالبان خواست مدارس دخترانه را در افغانستان بازگشایی و زمینه تحصیل را برای تمام مردم این کشور فراهم کند.

طالبان بیش از یکسال می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

ناظران بین‌المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده‌هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان ( اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.

به گزارش فارس، حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند اما علی‌رغم گذشت بیش از 9 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->