نماینده مردم لبنان: جراحت انفجار بیشتر در ناحیه چشم بوده چهار شرط وزارت خارجه آمریکا برای برادری با ایران چیست؟ «محمد مهاجری» به دادستانی تهران احضار شد جزئیات حمله مسلحانه به یک مرکز آموزش نظامی در مالی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با دستور نخست وزیر عراق، کمک‌های پزشکی به لبنان اعزام شد کشته شدن ۵۵۳۰ غیرنظامی از زمان کودتای نظامی در میانمار سازمان ملل آسیب به غیرنظامیان در انفجارهای بیروت را محکوم کرد تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است رئیس جمهور خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف دانست رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: پوشش اسلامی، پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی است
سرخط خبرها

هشدار شدید اردوغان خطاب به یونان

  • کد خبر: ۱۲۷۳۴۳
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
هشدار شدید اردوغان خطاب به یونان
رئیس جمهور ترکیه با هشدار به یونان گفت که آتن با آنکارا قابل مقایسه نبوده و مواجهه با ترکیه، یونان را به باتلاق می‌کشاند.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از یونان به دلیل تسلیح جزایر خود در دریای اژه، گفت که نیت حقیقی آتن در موضع‌گیری تقابلی علیه ترکیه، تنها به توقف پیشرفت یونان منجر می‌شود.

اردوغان پس از نشست با کابینه ترکیه، گفت: این (تقابل) برای سیاستمداران، دولت و مردم یونان و همچنین کسانی که از آنها به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی استفاده می‌کنند، بازی خطرناکی است.

وی افزود: نه آن آماده‌سازی‌های نظامی و نه حمایت سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند یونان را با ما (ترکیه)، هم‌سطح کند، اما این اقدامات اشتباه، یونان را از هر جهت به باتلاق می‌کشاند.

اظهارات اردوغان پس از انتشار گزارش‌ها درباره ارسال و استقرار تسلیحات بیشتر توسط یونان در جزایر لسبوس و ساموس، مطرح شده است. رسانه‌های ترکیه هفته گذشته ویدئوهایی را منتشر کردند که به ادعای آنها توسط پهپادهای نظامی آنکارا گرفته شده و خودروهای زرهی را نشان می‌داد که از یک ناو یونانی تخلیه می‌شد. گفته می‌شود این تجهیزات توسط واشنگتن به آتن اهدا شده است.

آنکارا سفیر یونان را فراخوانده اما آتن هرگونه اتهام را بی‌اساس عنوان کرده است. دولت یونان مدعی است که فعالیت نظامی این کشور در دریای اژه، واکنش به سیاست‌های خصمانه ترکیه است.

اردوغان یونان را به مشارکت در «فریبکاری و تشدید تنش» متهم کرده و هشدار داده است که نتیجه مواجهه احتمالی با ترکیه، برای مردم یونان فاجعه‌بار خواهد بود.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->