جزییات قتل اشتباهی رفیق با کلت کمری در تهران وجود ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر در کشور علت حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مشخص شد حریق خودرو در عنبرآباد کرمان سه کشته بر جای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری+عکس(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کدام گروه از مردان بیشتر در معرض سکته مغزی هستند؟

  • کد خبر: ۱۲۷۳۵۰
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
کدام گروه از مردان بیشتر در معرض سکته مغزی هستند؟
بر اساس نتایج یک پژوهش داخلی خطر بروز سکته مغزی در مردانی که فشار خون بالا دارند ۲.۵ برابر بیش از زنان مبتلا به فشار خون بالا است.

به گزارش شهرآرانیوز، سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است که ۷۰ درصد موارد آن در کشورهای با درآمد پایین رخ می‌دهد. عوامل خطر سکته مغزی مانند عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشار خون بالا، دیابت، چربی خون و سایر عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی است.

نتایج حاصل از پژوهش‌های مختلف حاکی از آن است که نیمی از موارد بروز سکته مغزی به دلیل فشار خون بالا بوده و همچنین نشان داده شده که دیابت خطر ابتلا به سکته مغزی را حداقل ۲ برابر افزایش می‌دهد.بر اساس برخی شواهد موجود در جوامع با درآمدهای بالا، بین دو جنس زن و مرد در عوامل خطر سکته مغزی اختلاف وجود دارد.

نظر به عدم اطمینان در مورد تفاوت عوامل خطر سکته مغزی در دو جنس در کشورهای با درآمد کم و متوسط، مطالعه‌ای در این خصوص در مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان بیماری‌های متابولیک پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس داده‌های مطالعه قند و لیپید تهران انجام شد.

اگر چه در مطالعه ما فشار خون بالا در هر دو جنس زن و مرد موجب افزایش بروز سکته مغزی شد، ولی خطر بروز سکته مغزی در مردانی که فشار خون بالا داشتند ۲.۵ برابر بیش از زنان مبتلا به فشار خون بالا بود.خطر بروز سکته مغزی در مردان دیابتی در حدود ۲ برابر بیش از زنان دیابتی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->